اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

مطالعات جامع پسماند در حال بازنگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح جامع پسماند شهرستان‌های مختلف استان اردبیل که مطالعات آن به اتمام رسیده هم‌اکنون در مرحله بازنگری نهایی است و در یک ماه آینده مفاد اجرایی آن به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

مطالعات جامع پسماند در حال بازنگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان اردبیل اظهار داشت: با برگزاری چند جلسه کمیته پسماند در مرکز استان و شهرستان‌ها موضوع دفن بهداشتی زباله‌ها و طرح بازیافت از زباله را مورد بررسی قرار داده‌ایم به طوریکه بر اساس ماده 193 قانون پنجم توسعه قرار است با اولویت مرکز استان بازیافت زباله و پسمانده‌ها در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: بر همین اساس انتخاب محل جدیدی برای تخلیه و دفن زباله در اردبیل را درست و منطقی ندیدیم به همین دلیل تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا طرح جامع پسماند را تهیه و تصویب کنیم تا بسیاری از مشکلات پیش آمده را نیز به درستی پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.
حمیدی نکته اساسی در مطالعه این طرح جامع را نظارت دقیق بر وارد نیامدن کوچک‌ترین خسارت به محیط زیست اعلام کرد.
این مسئول ادامه داد: رعایت اصول زیست‌محیطی را در دفن بهداشتی و اصولی زباله‌ها و پسماندها در اولویت قرار دادیم به طوریکه در آخرین جلسه این کمیته مصوب شد سرمایه‌گذار این طرح که اقدام به احداث کارخانه کمپوست در اردبیل می‌کند نظر نهایی و مطالعات جامع خود را ارائه داده و بعد از تصویب نهایی عملیات اجرایی طرح آغاز شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به نامناسب بود محل دفن زباله در اکثر شهرهای استان اشاره کرد و بیان داشت: اگر کارخانه مورد نظر راه‌اندازی شود در کنار صرفه اقتصادی از لحاظ تولید برق می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی و زیست‌محیطی ما را نیز در دفع بهداشتی زباله‌ها از بین ببرد.
وی در مورد فعالیت لجن‌کش‌ها و تانکر‌های بارگیری و تخلیه چاه در اردبیل گفت: در این زمینه جلسه‌ای با حضور فرماندار اردبیل در فرمانداری تشکیل شد و با پیگیری و بازدید از محل هیچگونه مشکل و تخلف خاصی را مشاهده نکردیم و روند تخلیه این خودروها شکل بهداشتی و قانونی داشته و کمتر مرتکب خطا و اشتباهی می‌شوند.
حمیدی بیان کرد: در این بازدیدها به مسئولان امر توصیه‌های لازم داده شد تا با کمترین آسیب به محیط زیست، آب‌های زیرزمینی و برخی فضاهای مسکونی در اطراف، این تخلیه انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان سخنان خود برطرف شدن بسیاری از دغدغه‌ها در این حوزه را نیازمند همکاری و مساعدت خوب متولیان امر به ویژه شهرداری‌ها توصیف کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول