اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرماندار پاکدشت:

تفکیک پسماند در مبدأ سبب صرفه‌جویی کلان اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به مزایای تفکیک پسماند در مبدا گفت: تفکیک پسماند در مبدا سبب صرفه‌جویی کلان اقتصادی می‌شود.

تفکیک پسماند در مبدأ سبب صرفه‌جویی کلان اقتصادی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد بشیری بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان پاکدشت با بیان اینکه ارتقای فرهنگ مدیریت صحیح پسماند در شهرستان ضروری است، گفت: تفکیک پسماند در مبدا سبب صرفه‌جویی کلان اقتصادی می‌شود.
معاون عمرانی فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت کارگروه مدیریت پسماند افزود: با تفکیک پسماندها در مبدا علاوه بر صرفه‌جویی‌های کلان اقتصادی می‌توان بسترهای لازم را به منظور ترویج فرهنگ مشارکت و همکاری مردم فراهم کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امر آموزش، مردم باید آگاه شوند که چگونه می‌توانند با مدیریت صحیح در منزل، محل کار و غیره برخوردهای مناسب با نوع زباله و پسماند تولیدی داشته باشند تا اثرات سوء زیست محیطی کاهش یافته و محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم.
بشیری تاکید کرد: با همکاری و کمک گرفتن از بخش خصوصی، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، بهبود ساختارهای مدیریتی، توجه به فرهنگ عمومی و در نهایت استفاده از برنامه‌های اجرایی ارزیابی شده می‌توان در اجرای سریع‌تر و صحیح‌تر موضوع کمک کرد.
معاون عمرانی فرماندار شهرستان پاکدشت بیان داشت: دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه با تمام توان در راستای مدیریت پسماند و ارتقای بهداشت سلامت در شهرستان گام بر می‌دارند و در همین راستا اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است.
وی در ادامه همت همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در ارتباط با ساماندهی و مدیریت پسماند در شهرستان را خواستار شد.
معضلات و مشکلات زیست محیطی، پسماندها، تفکیک زباله از مبدا، جمع‌آوری و دفن اصولی زباله‌ها از جمله موارد مطرح شده در جلسه بود.
این گزارش حاکی است، جلسه کارگروه پسماند شهرستان پاکدشت به ریاست بشیری معاون عمرانی فرماندار شهرستان پاکدشت و با حضور تمام اعضاء ستاد به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای ساماندهی و مدیریت پسماند با هدف ارتقای فرهنگ مدیریت صحیح پسماند در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول