اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح کرد:

انباشت پسماند آبزیان، مشکل ریشه‌ای بهداشت بندرعباس

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی شهر بندرعباس از عدم توانایی دفع مناسب و بهینه پسماندها و زباله‌های آبزیان خوراکی در محدوده‌های عرضه به عنوان مشکلی ریشه‌ای نام برد.

انباشت پسماند آبزیان، مشکل ریشه‌ای بهداشت بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین‌پور عصر چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی، اهمیت بهینه‌سازی و سالم‌سازی محیط و ارتقای زیرساخت‌های بهداشت شهری را بسیار موثر دانست.
وی ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های بهداشتی همچون پاکیزگی محیط  و دفع به موقع زباله و پسماندهای ماهی و میگو در بازار ماهی‌فروشان نقش مهمی در پیشگیری و بروز بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دارد.
رئیس مرکز بهداشت هرمزگان ابراز داشت: معضل زباله و پسماندهای ماهی و میگو اطراف بازار ماهی‌فروشان بندرعباس از معضلات دیرباز حوزه بهداشت این شهر است.
حسین‌پور گفت: انباشت زباله و پسماندهای ماهی و میگو موجب هجوم انواع حشرات و جانوران موذی در این نقطه از شهر شده است که می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی شود که سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات بهداشتی در اماکن عرضه ماهی و میگو، اظهار امیدواری کرد در راستای بهبود وضعیت بهداشتی اماکن عرضه مواد غذایی و به ویژه عرضه خام ماهی و میگو تدابیری اندیشیده شود که بر اساس اولویت‌ها موارد و مشکلات بهداشتی موجود بندرعباس و بازار ماهی‌فروشان در اسرع وقت برطرف شود.
به گفته این مسئول بسیاری از انواع ماهی و میگو در بدترین شرایط غیر بهداشتی در چرخه دسترسی مردم قرار می‌گیرد که هیچگونه نظارتی نمی‌توان بر روی آنها داشت.
حسین‌پور ادامه داد: یکی از دغدغه‌های پیش روی سلامت پیرامون عرضه این نوع گوشت، محیط است که به طور جدی این پدیده سلامت مردم را تهدید می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت ساماندهی اماکن توزیع مواد غذایی و عرضه ماهی و میگو در مرکز استان گفت: عرضه مواد غذایی در شرایط غیر بهداشتی از معضلات بهداشتی است که سلامت مردم را به طور جدی تهدید می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول