اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین:

پلیس از فردا به همراه جریمه پیام هشدار می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: از فردا 24 آذر ماه به مدت یک هفته پلیس به همراه قبض جریمه پیام هشداری می‌دهد که در این پیام هشداری مکتوب میزان جریمه‌های جدید راننده متخلف اعلام شده است.

پلیس از فردا به همراه جریمه پیام هشدار می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامعلی حسنی بعدازظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: مرحله اول قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی از 10 اردیبهشت 1390 در سراسر کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: همراهی مردم با پلیس در این مدت کوتاه، منجر به کاهش سوانح و تلفات انسانی شد و مرحله دوم این قانون از اول دی ماه 1390 در سراسر کشور اجرا و اِعمال می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: امید است اجرای دقیق این قانون، برای معدود رانندگان خطرآفرین بازدارندگی لازم را فراهم کرده و آرامش و سلامتی برای جامعه به ارمغان آورد.
وی تصریح کرد: پلیس خدمتگزار نیز به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی است نه اِعمال جریمه؛ بنابراین رعایت قوانین و مقررات را به عموم کاربران ترافیک اعم از راننده، عابر، سرنشین و متصدیان حمل و نقل توصیه می‌شود.
حسنی توضیح داد: برابر ماده هفت قانون به 20 تخلف نمره منفی تعلق می‌گیرد که کسب 30 نمره منفی برای بار اول، ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و 400 هزار ریال جریمه، کسب 25 نمره منفی برای بار دوم ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و 600 هزار ریال جریمه و کسب 20 نمره منفی برای بار سوم ابطال گواهینامه، یک سال محرومیت از رانندگی و یک میلیون ریال جریمه را در پی خواهد داشت.
وی اعلام کرد: البته در تبصره یک آمده است؛ به استثنای بندهای یک تا هفت، برای هر تخلف در 24 ساعت تنها یک بار نمره منفی محاسبه می‌شود، همچنین در
تبصره دو آمده است؛ در صورتی که متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب به آخرین تخلف منجر به کسب نمره منفی بار اول و دوم نیز یک سال در بار سوم ( قبل از رسیدن به حد نصاب) مرتکب به هیچ تخلف رانندگی نشود همه نمره‌های منفی آن مرحله بلا اثر می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین عنوان کرد: براساس تبصره چهار کسانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.
وی در خصوص موارد توقیف خودرو گفت: با دستور مقام قضایی و یا رانندگی بدون گواهینامه و نداشتن بیمه شخص ثالث و در تصادف منجر به جرح و فوت، رانندگی در حالت مستی یا استفاده از مواد مخدر و روانگردان که علاوه بر جریمه به مبلغ دو میلیون ریال، گواهینامه به مدت شش ماه ضبط و راننده به مرجع قضایی معرفی می‌شود.
حسنی تأکید کرد: ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز به صورت همزمان برابر ردیف‌های قانونی (1،2،3،4،5و 10) جدول نمرات منفی ضمن صدور قبض جریمه، توقیف خودرو به مدت سه روز، در صورت رسیدن مبلغ جریمه به 10 میلیون ریال برابر تشریفات پیش بینی شده در ماده هفت و هشت قانون و موتورسیکلت سواران در صورت ارتکاب به تخلف‌هایی چون حرکت در پیاده‌روها و جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی، ضمن صدور قبض جریمه موتورسیکلت آنان به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: حال از اول دی ماه سال جاری شاهد افزایش جرائم رانندگی که اجرای مرحله دوم قانون راهنمایی رانندگی است، هستیم.
وی ادامه داد: از فردا 24 آذر ماه به مدت یک هفته پلیس به همراه قبض جریمه پیام هشداری می‌دهد که در این پیام هشداری مکتوب، میزان جریمه‌های جدید راننده متخلف اعلام شده است.
حسنی گفت: براساس جدول جدید جرایم رانندگی، جریمه رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان و افیونی 2 میلیون و 10 امتیاز منفی برای وسائط نقلیه شخصی و 20 امتیاز منفی برای وسائط نقلیه عمومی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ در کلانشهرها، مراکز استان‌ها،جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی یک میلیون و در سایر شهرها 900 هزار ریال جریمه دارد که هشت امتیاز منفی برای وسائط نقلیه شخصی و 10 امتیاز منفی برای وسائط نقلیه عمومی محسوب می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین عنوان کرد: تجاوز از سرعت مجاز(بیش از 50 کیلومتر در ساعت) یک میلیون ریال در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی و در سایر شهرها 900 هزار ریال جریمه دارد که برای وسائط نقلیه شخصی 10و برای وسائط نقلیه عمومی 15 امتیاز منفی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول