اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه دشتی:

پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه شهرستان دشتی گفت: پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی است نه اعمال جریمه، لذا رعایت قوانین و مقررات به عموم کاربران ترافیک اعم از راننده، عابر، سرنشین و متصدیان حمل ونقل توصیه می‌شود.

پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، محمدحسین کهن دوشنبه شب در نشست با فرماندار دشتی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون جدید تخلفات رانندگی از اول دی ماه اظهار داشت: امید است اجرای دقیق این قانون برای معدود رانندگان خطرآفرین بازدارندگی لازم را فراهم کرده و آرامش و سلامتی را برای جامعه به ارمغان آورد.
کهن با اشاره به اثرات نمره منفی برای رانندگان افزود: برابر ماده 7 قانون به 30 تخلف نمره منفی تعلق می گیرد که کسب 30 نمره منفی برای کسی که بار اول مرتکب شود گواهینامه راننده متخلف به مدت سه ماه ضبط و به پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی محکوم خواهد شد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم چنانچه راننده‌ای 25 نمره منفی دریافت کند برای بار دوم گواهینامه وی به مدت شش ماه ضبط و به پرداخت 600 هزار ریال جریمه محکوم می‌شود.
کهن یادآورشد: اگر راننده‌ای برای سومین بار 20 نمره منفی دریافت کند گواهینامه راننده متخلف ابطال و یک سال از رانندگی محروم و 100 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با دستور مقامات قضایی رانندگانی که بدون گواهینامه و بیمه شخص ثالث رانندگی کنند و در تصادفات منجر به جرح و فوت شوند، خودرو آنها نیز توقیف می‌شود.
فرمانده پلیس راه دشتی یادآور شد: چنانچه راننده‌ای در حالت مستی با استفاده از مواد مخدر و روانگردان رانندگی کند علاوه بر اینکه به مبلغ 2 میلیون ریال جریمه می‌شود گواهینامه او به مدت شش ماه ضبط و راننده متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.
کهن گفت: ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز به صورت همزمان نمره منفی در پی خواهد داشت که ضمن صدور قبض جریمه خودرو نیز به مدت سه روز توقیف می‌شود.
وی با توصیه به موتورسوران برای رعایت قانون اظهار داشت: در صورت ارتکاب به تخلف‌هایی چون حرکت در پیاده‌روها و جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی ضمن صدور قبض جریمه، موتور سیکلت آنان به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.
کهن خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت قانون رانندگی میزان تصادفات جاده‌ای در شهرستان دشتی نسبت به مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: از صد درصد خودروهایی که از جلوی پلیس راه عبور می‌کنند بیش از 90 درصد آنها توسط پلیس کنترل می‌شوند.
کهن با اشاره به رانندگانی که دست به قاچاق می‌زنند و در راه‌های بین‌شهری با سرعت غیر مجاز حرکت می‌کنند، گفت: این رانندگان چند مرتبه با سرعت زیاد از جلوی پلیس فرار کرده‌اند که پس از ثبت شماره و پیگیرهایی که انجام گرفته مشخص شده است که شماره‌ای که روی خودروی پژو نصب بوده متعلق به وانت بار است که ما نیز از تمام همکاران انتظار داریم که در این زمینه با ما همکاری کرده تا این رانندگان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کنیم.
معاون فرماندار دشتی نیز در این نشست گفت: رعایت قانون وظیفه همه ماست زیرا عدم رعایت قانون خلاف شرع است.
علی زارعی افزود: اگر قوانین رانندگی را رعایت کنیم هیچ تصادفی رخ نخواهد داد.
بخشدار مرکزی دشتی نیز گفت: دهیاران همیار پلیس هستند و به تمام دهیاران اعلام خواهیم کرد که همچون گذشته با پلیس راه همکاری کنند.
سید عبدالمحسن هاشمی‌زاده افزود: رعایت قانون به نفع همه ماست و رعایت نکردن آن موجب هرج و مرج در جامعه می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول