اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین:

مردم از حضور دیرهنگام پلیس گلایه دارند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: یکی از موارد نارضایتی مردم این است که پلیس در سر صحنه به موقع حاضر نمی‌شود و ما در جلسات ماهانه این موضوع را تذکر می‌دهیم و امیدواریم واحدهای گشتی در یک مقطع زمانی به استراحت نروند.

مردم از حضور دیرهنگام پلیس گلایه دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین دارایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ترافیکی و زمستانی پلیس راه استان قزوین که در محل عوارضی آزادراه قزوین زنجان برگزار شد، بیان کرد: در ایام ماه محرم، ماه عزای حسینی قرار داریم که این ایام را خدمت همه عزیزان تسلیت می‌گویم.
وی ادامه داد: در طول سال برنامه‌هایی وجود دارد که در آن ایام خدمت پلیس و نیروی انتظامی مضاعف‌تر می‌شود که می‌توان به برنامه‌هایی همچون طرح ویژه سفرهای زمستانی، طرح سفرهای تابستانی، طرح نوروزی، هفته ناجا و سایر برنامه‌های در دستور کار پلیس اشاره کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: این طرح‌ها و برنامه‌ها نتیجه داده و مثمر ثمر خواهد بود، البته باید با مشارکت همه دستگاه‌ها اجرایی شود و یکی از وظایف پلیس و دستگاه‌های امدادی نیز بحث پیشگیری است.
وی تصریح کرد: در طرح زمستانی که با همکاری دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود، بیشتر بحث پیشگیری از وقوع تصادفات و خدمت‌رسانی به مردم مورد نظر است.
دارایی عنوان کرد: رسالت بزرگ پلیس برقراری امنیت و آسایش برای جامعه است، حال این امنیت می‌تواند اجتماعی، اخلاقی و یا ترافیکی باشد در واقع امنیت مطالبه اساسی مردم از حکومت‌هاست.
 
* تأکید پلیس بر امنیت با مشارکت مردم
وی توضیح داد: امنیت یک تولید جمعی است و همه دستگاه‌ها در آن نقش دارند حال برخی نقش کمرنگ و برخی نقشی پُررنگ دارند ولی اکثر آگاهان و کارشناسان بر این باورند که مردم در تأمین امنیت مشارکت دارند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ساختار لازم را برای مشارکت مردم فراهم کرده است که در قانون هم سازوکار آن پیش‌بینی شده است.
وی عنوان کرد: پلیس به دنبال امنیتی است که جامعه‌محور و امنیت‌محور باشد و حتی ما بر دخیل کردن مردم در بحث امنیت تأکید داریم، از همین رو در بحث تأمین امنیت هیئت‌های عزاداری از همیار محرم و در بحث ترافیک از همیار پلیس استفاده کرده‌ایم و این رویکرد با این مبنا صورت می‌گیرد که امنیت پایدار با پشتوانه مردم محقق شود.
 
* 25 درصد تماس مردم با 197 تقدیر از پلیس است
دارایی تصریح کرد: در استان قزوین مردم مشارکت خوبی با نیروی انتظامی دارند به طوریکه در هشت ماه سال جاری 600 هزار تماس با پلیس 110 گرفته شده است.
وی گفت: ما هم به عنوان خدمتگزار مردم می‌خواهیم مردم پلیس را امین خود بدانند و می‌دانند و در هر نقطه و مکانی کوچک‌ترین گرفتاری و نیاز را مردم به 110 اعلام می‌کنند و پلیس هم مکلف است در زمانی که مشخص شده در مأموریت حاضر شود.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: اصل هشتم قانون اساسی حق نظارت بر دستگاه‌ها را به صراحت اعلام کرده، حال ما برای نظارت مردم تلفن 197 را راه‌اندازی کردیم تا مردم هرگونه انتقاد، شکایت، تقدیر و تشکر از پلیس را با این شماره اعلام کنند که خوشبختانه 25 درصد تماس‌ها تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بوده است.
وی اعلام کرد: در تذکری به همکاران باید بگویم که مقام معظم رهبری بر رفتار مناسب با مردم تأکید دارند از این رو ما وظیفه داریم در راستای تکریم ارباب ‌رجوع با مردم رفتاری توأم با عطوفت و مهربانی داشته باشیم و حساب مردم را از عده اندک مجرمان جدا کنیم به طوریکه زمانی که برخورد با جرم و مجرم مطرح است، قاطع باشیم.
دارایی ادامه داد: ترافیک، حمل و نقل و وسیله نقلیه سه عاملی هستند که هرکدام در وقوع تصادفات نقش دارند و ما بیشترین تخلفات را سبقت غیرمجاز و سرعت غیر مجاز رصد کرده‌ایم که باید در انجام مأموریت‌ها با این تخلفات حادثه‌ساز برخورد قاطع صورت گیرد.
وی افزود: استان قزوین بر اساس موقعیت خاص جغرافیایی در کل کشور دارای بار ترافیکی است بنابراین لازم است حضور فعال در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها به خصوص نقاط حادثه‌خیز و برف‌گیر داشته باشیم.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین تأکید کرد: یکی از موارد نارضایتی مردم این است که پلیس در سر صحنه به موقع حاضر نمی‌شود و ما در جلسات ماهانه این موضوع را تذکر می‌دهیم و امیدواریم واحدهای گشتی در یک مقطع زمانی به استراحت نروند تا خلائی در حضور پلیس وجود نداشته باشد.
 
* عملکرد موفق پلیس قزوین در کاهش جرائم و تصادفات
وی افزود: در بحث امنیت در استان قزوین در همه جرائم کاهش داریم و در جرائمی که سبب کاهش احساس امنیت می‌شود خوشبختانه آمار ما صفر است.
دارایی بیان کرد: استان قزوین در کشف و وقوع جرائم استانی نمونه است که لازم است از همکاران به خاطر تلاش‌هایشان در این زمینه تشکر کنم.
وی افزود: در بحث تصادفات درون شهری، برون شهری، خسارتی و فوتی در سال جاری ۴ هزار و 280 فقره تصادف داشتیم که نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش داشته است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین یادآور شد: در تعداد فوتی‌های تصادفات نیز شاهد کاهش 24 درصدی هستیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول