اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان:

بیان مفاهیم دینی در قالب هنر در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان با اشاره به تاثیرگذاری هنر در حوزه‌های مختلف، گفت: بیان مفاهیم دینی در قالب هنر، ضرورت جامعه امروز است.

بیان مفاهیم دینی در قالب هنر در جامعه ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سامان احمدی ظهر امروز در جمع اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج هنرمندان استان که در سنندج، برگزار شد، اظهارداشت: آثار هنری هنرمندان متعهد کردستانی آثاری ماندگار و جاودانه در میراث فرهنگی ایران اسلامی امروز است که به یکی از نیازهای بنیادین انسان امروز پاسخ می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: جامعه کردستان به عنوان بخشی از ایران اسلامی در سنت فرهنگی خویش به پیوند و تلفیق مناسب بین هنر و مفاهیم دینی دست یافته است که حاصل آن را می‌توان در شعر، معماری،‌ نقاشی و ادبیات ایران مشاهده کرد.
به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، این پیوند چنان ظریف و درهم تنیده است که بدون اتکا به مفاهیم و معارف دینی، درک نمادهای هنری ایران بسیار دشوار و یا ناممکن است.
احمدی تصریح کرد: باوجود این سنت، در جامعه جدید و با پیدا شدن صورت‌های جدید فرهنگی به چنین تلفیقی بیش از پیش نیازمندیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه سنت فرهنگی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، ولی شرایط جدید با خود خصیصه‌هایی راه همراه دارد، که باید برای آن تدبیر ویژه اندیشید که چنین تلفیقی محصول تجربه در کنار دانش فنی خواهد بود.
مشاور برنامه‌ریزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تعمیق هنر برگرفته از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را امری درونی، فطری و همزاد و هم خانواده هنر در تعریف‌ غایی آن دانست و افزود: در دهه اخیر گرایش باورهای مردمی در سطح جهان به سمت مفاهیم دینی افزایش یافته است. 

* تقویت محتوای هنر اولویت بسیج هنرمندان کردستان است

احمدی تقویت محتوای هنر در کردستان را مهم‌ترین وظیفه راهبردی سازمان بسیج هنرمندان در دور جدید فعالیت آن خواند و افزود: تمامی مدیریت‌های سازمان که شاکله شورای مرکزی را تجلی می‌بخشند، باید بر اساس تقویت شعور نه اشاعه شعار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مقابله با جنگ نرم فرهنگی حاضر شوند.
وی، وضعیت نامنظم کانون‌های بسیج هنرمندان را در استان در راستای اهمال و سهل‌انگاری خلاف عینیت بخشی به ساختار حقوقی سازمان بسیج هنرمندان دانست.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستان اضافه کرد: امروز به همت و حمایت فرماندهان سپاه بیت‌المقدس، بسیج هنرمندان استان تصمیم دارد در حداقل زمان ممکن بیشترین طرح آفندی و پدافندی فرهنگی و هنری را عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید با تشدید روحیه جهادی در بدنه سازمان به منظور اجرای برنامه‌های معوق سال‌جاری گام برداریم.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید روح بسیج را بیش از این در کالبد فعالیت‌های فرهنگی و هنری کردستان دمید تا مردم حلاوت سخن حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر سرزمین هنر و فرهنگ کردستان را ملموس احساس کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول