اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنرمندان معرفت هنری را در جلوه‌های حسینی نشان دهند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: هنرمندان ما باید معرفت و عمق اخلاص خود را در شناخت ارزش‌ها و آرمان مکتب حسینی و انقلاب اسلامی با هنر اصیل خود به نمایش بگذارند.

هنرمندان معرفت هنری را در جلوه‌های حسینی نشان دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل عظیم دشتی عصر پنجشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان عاشورایی اردبیل اظهار داشت: ما به هنر با اصالت که در آن عشق و دلدادگی به مکتب اسلام و ارزش‌های آن موج بزند، نیازمند هستیم و معتقدیم باید قدر چنین هنر والا و ارزشمند را دانست.
وی ماه محرم و صحنه‌های خلق شده در دلدادگی مردم این خطه به ساحت امام حسین (ع) را بهترین عرصه ظهور و تبلور اندیشه پاک هنرمندان دانست و تصریح کرد: هنرمندان ما همیشه خالق آثاری فاخر و ارزشی بودند که همه آنها نشان از استعداد، معرفت، ارزشمداری و ارزش‌گذاری آنها به حوزه دین و مسایل مذهبی دارد.
دشتی از برگزاری نخستین جشنواره سراسری عکس بسیج با عنوان قاب بیداری خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با محوریت موضوعی انسان و پایداری با مضامین بیداری اسلامی، حرکت‌های مردم منطقه و حضور در صحنه و تجلیل از مردم و رابطه این بیداری با مکتب امام حسین (ع) و ارزشمداری آن برگزار می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: بخشی از این جشنواره مربوط به برگزاری آیین عزاداری سنتی ماه محرم و نشان دادن جلوه‌هایی زیبا از این عشق و دلدادگی است که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در مرحله استانی تا اول دی ارسال کنند.
وی در ادامه سخنان خود به حمایت‌های لازم از هنرمندان بسیجی اشاره کرد و ادامه داد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر به خصوص بسیجیان هنرمند همیشه نقش بی‌بدیلی را در اشاعه و ترویج اندیشه و تفکر بسیجی و ایثار و شهادت داشتند.
دشتی به حضور ملموس و اثربخش بسیجیان در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:‌ یکی از این ظرفیت‌های مناسب و مطلوب، مراسم عزاداری سیدالشهدا و دلدادگی بسیجیان به سالار شهیدان است که خود را حریم‌دار این مکتب و ارزش‌های آن می‌دانند.
به گزارش فارس رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل به نقش بسیج در اقتدار و عظمت میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: روز به روز دامنه فعالیت و مأموریت بسیج در حوزه‌های گوناگون گسترده‌تر می‌شود و در سال‌های اخیر به واسطه حمایت خوب مادی و معنوی سازمان از بسیجیان هنرمند، آثار و تولیدات آنها حمایت کرده و در این مسیر آنها را همراهی کرده است.
دشتی به برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری و ضرورت ساماندهی هنرمندان متعهد و مخلص به عنوان اولویت این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت: هنرمندان بسیجی در قالب هنرهای نمایشی و تئاتر با متون نمایشی و قطعه‌های ادبی برگرفته از تفکر بسیجی می‌توانند بیش از پیش در پیشرفت و تعالی نظام اسلامی سهیم باشند.
وی در پایان سخنان خود از تشکیل و راه‌اندازی مجتمع‌های هنری و ادبی در مرکز استان خبر داد و عنوان کرد: این سازمان از آرا، دیدگاه‌ها و نظرات صاحب‌نظران و نخبگان بسیجی و هنرمندان برای نیل و پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود حمایت می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول