اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس حوزه هنری کرمان صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های هنرمندان کرمان در جرگه عشاق

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کرمان به تشریح برنامه‌های هنرمندان این استان در برنامه عاشورایی «در جرگه عشاق» پرداخت و گفت: ارجای گروه‌های مهر وطن و همسرایان، مجالس تعزیه، خوانش شعرهای عاشورایی، پرده‌خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی از جمله این برنامه‌هاست.

تشریح برنامه‌های هنرمندان کرمان در جرگه عشاق
عباس سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: گروه‌های مهر وطن و همسرایان عرشیان در برنامه مرثیه آفتاب در قالب ویژه برنامه عاشورائی در جرگه عشاق حضور دارند.
وی افزود: گروه مهر وطن اثر کرال به نام "حلالم کن" را که گویای احساس شیعیان امروز نسبت به وقایع واقعه کربلاست را به صورت پولیفونیک اجرا می‌کند و در این آهنگ از امام خود به دلیل اینکه در آن زمان متولد نشده‌اند تا در رکاب ایشان جهاد کنند، حلالیت می‌طلبند.
سالاری مسعود نکویی را به عنوان آهنگساز و رهبر گروه کر مهر وطن نام برد و بیان داشت: مهدی قاسمی، مصطفی طالبی‌زاده، مرتضی نکویی، آرش نورایی، محمدرضا شیخ‌زاده، ملیحه نکویی، نازنین نعمت‌زاده، نسیم سلطانی، مجتبی افروزه، محمدرضا افروزه، مجید طالبی‌زاده و مهدی طالبی‌زاده هنرمندان این گروه هستند.
وی خاطرنشان کرد: گروه مهر وطن با کسب رتبه سوم در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال گذشته و رتبه پنجم در مسابقات جهانی کره جنوبی به عنوان تنها گروه بین‌المللی آواز جمعی تاریخ کرمان توانسته است برای کرمان و ایران در مجامع کشوری و بین‌المللی افتخارآفرین بوده است.
سالاری بیان کرد: گروه همسرایان عرشیان نیز اثری از بزرگ‌ترین حماسه‌سرای کربلا که در مورد امام سجاد (ع) است را در جرگه عشاق به صورت پولیفونیک اجرا می‌کند.
وی افزود: گروه همسرایان قرآنی عرشیان نخستین گروه قرآنی استان کرمان و از بهترین گروه‌های تواشیح سطح کشور است که به عنوان تنها گروه پولیفونیک آکاپلای قرآنی در کشور مطرح است و با ارائه آثار کنترپوانتیک ایرانی و عربی توانسته مخاطبان ویژه‌ای را در سطح جوامع قرآنی و موسیقی به خود جذب کند.
سالاری عنوان کرد: مسعود نکوئی آهنگساز و رهبر گروه همسرایان قرآنی است و مجید طالبی‌زاده، مهدی طالبی‌زاده، مصطفی طالبی‌زاده، محمدرضا افروزه و مجتبی افروزه با این گروه همکاری دارند.
رئیس حوزه هنری کرمان بیان کرد: برگزاری مجالس تعزیه، خوانش شعرهای عاشورایی، پرده‌خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی از دیگر برنامه‌های هنرمندان کرمان در جرگه عشاق است.
سالاری تصریح کرد: از 23 تا 25 آذر ماه سال جاری مجالس فضل و فتاح، شهادت حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) در تالار اندیشه اجرا می‌شود.
وی اذعان کرد: در تماشاخانه ماه نمایش واگویه‌های شمر به نویسندگی و کارگردانی بابک دقیقی و در تماشاخانه مهر نیز برنامه شعر و موسیقی مرثیه آفتاب برگزار می‌شود.
سالاری از اجرای موسیقی عاشورایی در این برنامه خبر داد و اذعان کرد: این برنامه توسط گروه ارکسترال جوانان حوزه هنری کرمان اجرا می‌شود و  پرده‌خوانی از دیگر برنامه‌های در جرگه عشاق است.
وی افزود: در گالری شماره یک خانه عکاسان 60 تابلو عکس عاشورایی از هنرمندان عکاس استان کرمان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و در نگارخانه ابوالفضل عالی آثاری از هنرمند زنده‌یاد ابراهیم صاحب اختیاری با موضوع عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش فارس، سومین برنامه «در جرگه عشاق» به مدت سه روز از 23 تا 25 آذر ماه با حضور هنرمندان کرمانی در حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول