اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اصفهان:

هنرمندان دنیا و آخرت را در دل نقش‌ها نهاده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: هنرمندان در ظاهر و باطن هنر خود دنیا و آخرت را در دل نقش‌ها نهاده‌اند.

هنرمندان دنیا و آخرت را در دل نقش‌ها نهاده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی سیدین‌نیا در آئین مراسم رونمایی از کتاب زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی که در تالار سوره حوزه هنری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: نشانه‌ها و نمادهایی که هنرمندان در سیر و سلوک خود در آثارشان کشف می‌کنند، نیاز به رمزگشایی دارد.
وی افزود: به قول لاهیچی در گلشن راز از روی کلیت که منحصر به دو قسم استدلال و اکتشاف موضوع است، می‌توان با عبور از آن با تفکر به سیر و سلوک آثار از مصنوع به صانع رسید.
 رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به یک حدیث از ابن عربی بیان داشت: من یعنی ذات حق، گنجی بودم پنهان اراده کردم تا شناخته شوم، پس جهان را آفریدم.
وی تصریح کرد: هنر همان رمز و راز و نشانه‌ها است که با نوع خاصی از بیان، منظور را به گیرنده با نماد و نشانه بیان می‌کند.
سیدین‌نیا نمادها و نشانه‌ها را به خودی خود قابل درک برای بشر ندانست و ادامه داد: یک هنرمند این نمادها را به صورت قابل درکی برای بینندگان تبدیل می‌کند، و منظور خداوند از آفرینش طبیعت و پدیده‌های طبیعی خود پدیده نیست بلکه هر کدام معنا و مفهومی دارد که برای بشر قابل درک نیست.
وی با اشاره به اینکه هنرمند کشف مجهول می‌کند، تاکید کرد: هر چیزی ظاهری و باطنی دارد و هنرمندان دنیا و آخرت را در دل نقش‌ها نهاده‌اند، و هر کس در آنها بیشتر جستجو کند به اعماق آن پی ‌برده و این مجهولات را کشف می‌کند.
 رئیس حوزه هنری استان اصفهان حاج میرزا آقا امامی را مردی متدین و با اخلاق و کرامت دانست و اضافه کرد: این تدین به فرزندان ایشان هم منتقل شده است همان‌گونه که دخترشان زینت‌السادات امامی برای کشیدن تابلوی معراج همیشه با وضو کار می‌کرده است، و به همین دلیل تابلوی معراجی با این عظمت به وجود آمد.
وی گفت: با درک آثار هنرمندان که نیاز به کشف رمز و رازهای آنها دارد می‌توان راه هنر را ادامه داد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول