اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان:

بسیج هنرمندان مانعی برای فعالیت هنرمندنماها است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت: عده‌ای در قالب هنرمند بذر نفاق و هنر ابتذال را به جامعه عرضه می‌کنند که بسیج هنرمندان با تحلیل علمی به تمام دستگاه‌های فرهنگی، امدادرسانی فرهنگی می‌کند تا آفت نفاق و خدعه فتنه هنرمندنماها در کردستان رخت بربندد.

بسیج هنرمندان مانعی برای فعالیت هنرمندنماها است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سامان احمدی در همایش هنرمندان بسیجی کردستان در مجتمع شهید بروجردی سنندج، خواستار برگزاری جلسات حلقه‌های طرح صالحین توسط گروه‌های هنری هر دو هفته یکبار شد و افزود: برگزاری این جلسات می‌تواند در افزایش بیش از پیش بصیرت و همچنین تقویت برنامه‌های دیگر بسیج هنرمندان تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان بر تقویت جایگاه سازمان بسیج هنرمندان در راستای ترویج هنر مقاومت و فرهنگ پایداری و همچنین ارتقای روح تعهد، طهارت و تقوا به عنوان محتوای هنر در سرزمین هنر و فرهنگ تاکید کرد.
وی به جایگاه رده‌های ستادی در سازمان بسیج هنرمندان کردستان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به نگاه فرهنگی فرماندهان سپاه استان نسبت به عملیاتی کردن برنامه‌های کلان فرهنگی هنری این سازمان در شهرستان‌های تابعه با همکاری اعضای موثر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اقدام می‌کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان تصریح کرد: این سازمان در سال آینده با تدارک دیدن تجلی هنر مقاومت در روستاها و بخش‌های مرزی استان نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این نقاط به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام خواهد کرد.
به گفته وی، امروز تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری در روستاهای استان باید در سرلوحه امور سازمان بسیج هنرمندان قرار گیرد و محوریت برنامه‌ها توسط مردم با هدایت و نظارت هنرمند متعهد و مروج هنر انقلاب اسلامی تحقق یابد.
وی در ادامه به فلسفه تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: تشکیل این نهاد ارزشی در اوایل انقلاب، استمرار اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) مبنی بر محوریت مردم در همه امور و حفظ انقلاب توسط مردم بود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان افزود:‌ بسیج در جریان دفاع مقدس، تصویری از شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی و ایثار در حافظه تاریخی ملت به جا گذاشت و امروز همه یاران انقلاب و حتی کسانی که با انقلاب هم همراه نیستند، در این امر، متفق‌القولند.
احمدی در ادامه به نقش بسیج در شرایط کنونی کشور و استان اشاره کرد و گفت: بسیج، امروز در معرض امتحان دیگری قرار گرفته و باید استمرار همان اندیشه‌ها را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور متبلور سازد.
 
هنرمندان بسیجی باید تجلی همه صفات مثبت باشند
وی با یادآوری این نکته که در تئوری‌های اخلاقی حضرت امام(ره) نقطه شروع برای نهادینه کردن ارزش‌ها،‌ خود فرد است، گفت: هنرمندان بسیجی باید تجلی همه صفات مثبت بوده و تصویری از خود ارایه دهند که هر جا صحبت از گذشت، فداکاری، ایثار، کار، تلاش، نظم و انضباط و عدم زیاده‌خواهی و افزون‌طلبی است، نام  هنرمند بسیجی به عنوان عضوی از پیکره بسیج مستضعفین در اذهان متبادر شود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان تصریح کرد: نباید از حرکت مذبوحانه و مخرب منافقان فرهنگی در این استان فرهنگی غافل بود و اعضای شورای مرکزی با توجه به ساماندهی وضعیت ساختاری و فعالیتی سازمان باید درصدد ترسیم عملیاتی منویات فرهنگی مقام معظم رهبری در این خطه شهیدپرور باشند.

فعالیت‌های بسیج هنرمندان موازی‌کاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری نیست
احمدی نفس وجودی سازمان بسیج هنرمندان را در راستای انجام امور صرف گزارشی‌ یا موازی‌کاری فرهنگی، هنری ندانست و خاطرنشان کرد: ما به عنوان سربازی فرهنگی باید با روحیه جهادی در بخش‌ها و روستاهای استان حاضر شده و فعالیت فرهنگی ـ هنری با حداقل هزینه و بیشترین بهره‌وری را اجرا کنیم.
وی‌ توجه به وضعیت معیشت هنرمندان استان کردستان را مهم‌ترین راهبرد فرهنگی در مقابله اولیه با جنگ نرم فرهنگی دشمنان نظام در کردستان اعلام کرد و گفت: وقتی دشمن امروز از طریق تامین نیازهای فیزیولوژیک هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار ما، ترور هویت ملی و فرهنگی وی را مورد آماج قرار می‌دهد و هنرمند ما ناخواسته در محافل هنری به تبلیغ نفس شیطانی دشمن می‌پردازد، بسیج هنرمندان باید با تحلیل علمی نه احساسی به آحاد دستگاه‌های فرهنگی، امداد‌رسانی فرهنگی رساند تا آفت نفاق و خدعه فتنه هنرمندنماها در کردستان رخت بربندد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول