اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان غربی خبر داد:

اختصاص 700 میلیون ریال برای طرح رحمت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بیش از 700 میلیون ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح رحمت و توانمندسازی دختران روستایی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

اختصاص 700 میلیون ریال برای طرح رحمت
مریم دهقان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به موفقیت این طرح در استان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال بیش از 4 هزار نفر در قالب طرح رحمت آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که فاز بعدی آن نیز از مهرماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه مخاطبین این طرح زنان خانه‌دار و بانوان شاغل در دستگاه‌های مختلف دولتی هستند، تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی، ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و تبیین حقوق اعضای خانواده و پیشگیری از ایجاد مشکلات در درون خانواده‌ها از اهداف برگزاری این طرح است.
دهقان خاطرنشان کرد: اسرار حجاب، ارتباط اعضای خانواده، رعایت حقوق خانواده، آموزش رایانه، مشکلات پیش‌روی بانوان امروز و راه‌حل آن‌ها از موضوعات موردبحث در این طرح است.
این مسئول گفت: اجرای هدفمند و تاثیرگذار طرح رحمت در استان از سال 85 موجب جذب اعتبار ملی برای اجرای این طرح در استان شده و امسال نیز با میزان اعتبار اختصاص یافته، شش ماهه اول سال 4 هزار نفر زیر پوشش طرح رحمت و 2 هزار نفر نیز در طرح توانمندسازی دختران روستایی زیرپوشش قرار گرفته‌اند.
دهقان توزیع 12 جلد کتاب درباره حجاب، اجرای مسابقه کتابخوانی، آموزش کتب و جزوات مرکز امور زنان کشور و نیز توزیع و آموزش جلد یک و دو کتاب کانون مهرورزی را از جمله فعالیت‌هایی عنوان کرد که در قالب این طرح انجام شده
است.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه تصریح کرد: اداره‌کل امور بانوان در مسئله حجاب باید نقش راهبری و هدایت فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه را داشته باشد، ورود به مسائل اجرایی در این زمینه او را از نقش تصمیم‌گیری در جهت فرهنگ‌سازی بهتر باز می‌دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کارگروه حجاب و عفاف در استان تشکیل می‌شود که مصوبات مربوط به بانوان با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و با فعالیت این کارگروه بسترهای لازم برای عملیاتی شدن این مصوبات در جامعه فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول