اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چایپاره:

ردپای استکبار در ممنوعیت حجاب به چشم می‌خورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چایپاره گفت: با توجه به ممنوعیت حجاب در برخی کشورهای مسلمان و تلاش برای دور کردن ارزش‌های اسلامی در بین زنان این کشورها رد پای استکبار در این اقدام به چشم می‌خورد.

ردپای استکبار در ممنوعیت حجاب به چشم می‌خورد
حجت‌الاسلام محمود ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: استکبار همواره در تلاش برای کمرنگ‌کردن باورهای دینی در بین مسلمانان بود و امروزه با ممنوعیت حجاب تلاش دارد تا ارزش‌های اسلامی و قرآنی را در بین زنان مسلمان از بین ببرد و آنها را درگیر پاره‌ای مسائل کند تا بتواند در بین خانواده‌ها بیشتر نفوذ کرده و اعتقادات پوچ و واهی خود را رواج دهد.
وی بر پوچ بودن اقدامات استکبار اشاره کرد و افزود: مشابه چنین تلاش‌هایی در سال‌های گذشته نیز به چشم می‌خورد اما، مردم مسلمان به ویژه زنان در برابر این دسیسه‌ها مقاومت کرده‌اند و اجازه ندادند، ارزش‌های اسلامی در بین مردم مسلمان از بین برود و به دست فراموشی سپرده شود.
این مسئول افزود: حجاب یکی از ارزش‌های والای دینی و یکی از واجبات دین مبین اسلام بوده و از ضروریات دین است.
ابراهیمی با بیان اینکه حجاب ضرورت دین بوده و اگر کسی یکی از ضروریات دین را منکر شود مرتد می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی وجوب حجاب را منکر شود این فرد از دین اسلام خارج و کافر شده است.
وی با بیان اینکه حجاب برای زنان از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشند، گفت: بدحجابی و بد پوششی برای مردان و زنان ضد ارزش است و زنان مسلمان هیچ زمانی در راستای ترویج ضد ارزش‌ها گام برنداشته‌اند.
این مسئول با تاکید بر الگوگیری زنان مسلمان از حضرت فاطمه ( س)، گفت: این بانوان بزرگوار برای بانوان متدین، مومن و ولایت‌مدار نقش اسوه و الگو دارند و بانوان مسلمان در زندگی فردی و اجتماعی باید به این بانوان نمونه اسلام تاسی و از آنها پیروی کنند.
امام جمعه چایپاره یکی از جلوه‌های بارز و روشن حضور زنان در حماسه عاشورا تعهد، پایبندی به حرمت‌ها و احکام الهی و مراعات حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: حضور این چنینی دختران پیامبر نشان می‌دهد مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، مبارزات و دفاع از حق منافاتی با فعالیت‌های بیرون از خانه ندارد به شرط اینکه رعایت حجاب و عفاف و متانت لازم را مراعات کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول