اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین اعلام کرد:

معرفی دستگاه‌های برتر قزوین در ترویج حجاب

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌هایی که در استان در راستای ترویج امور مربوط به عفاف و حجاب اهتمام بیشتری داشتند به نحو شایسته‌ای تقدیر خواهند شد.

معرفی دستگاه‌های برتر قزوین در ترویج حجاب
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، سیروس صابری در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده بیان کرد: طرح‌های قوی و خوب فرهنگی قابل دفاع بوده و باید بودجه کافی و مناسب برای اجرای آنها تصویب و اختصاص یابد و دفتر اجتماعی و فرهنگی باید نظارت کامل و جامع را در این زمینه داشته باشد که بودجه‌های مصوب نیز در امور فرهنگی هزینه شود.
وی با تأکید بر اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و تلاش کافی برای اجرای مناسب طرح‌های فرهنگی سفر ریاست جمهوری ابلاغ شده از وزارت کشور افزود: طرح‌هایی که از سوی وزارت کشور در قالب طرح تحول ارسال شده است از طرح‌هایی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت داشتن ماهیت اجرایی در استان، تلاش لازم را برای اجرایی شدن آنها داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: تنها به طرح‌هایی که در این کارگروه مصوب شوند اعتباراتی تخصیص داده می‌شود و قسمتی ازاین طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی به تازگی ارسال شده است که مدیران برای تخصیص اعتبارات آنها باید بکوشند.
وی درخصوص ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در رابطه با ترویج عفاف و حجاب توضیح داد: مراحل ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص چگونگی اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب انجام شده است که لازم است گزارش آن در جلسه شورای اداری استان ارائه شود و دستگاه‌هایی که در راستای ترویج امور مربوط به عفاف و حجاب اهتمام بیشتری داشتند به نحو شایسته‌ای تقدیر خواهد شد.
صابری اعلام کرد: نظارت‌ها در دو حیطه دستگاه‌های اجرایی و شعبه‌های وابسته به آنها انجام شده و خواهد شد که به مراتب این نوع نظارت‌ها با هم تفاوت خواهد داشت.
در ادامه مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: لازم است از مدیران دستگاه‌های اجرایی با بررسی‌های لازم در اسرع وقت با عنایت به ارتقاء شاخص‌های فرهنگی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی سال 91 خود را به کارگروه اعلام کنند.
رضا سجادفر افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برای هزینه اعتبارات فرهنگی به غیر از موارد فرهنگی پرهیز کنند و بر اجرایی شدن این امور که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است بکوشند تا در این خصوص اشکالی بوجود نیاید.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های برتر درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تقدیر و معرفی می‌شوند که میزان همت و اراده مدیران دستگاه‌های اجرایی یکی از مهمترین معیارهای انتخاب دستگاه‌های ویژه در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.
طاهره بیگم سیدی افزود: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته دو دستگاه دانشگاه علوم پزشکی و شرکت مخابرات به عنوان دستگاه ویژه انتخاب شدند که تلاش‌های بسیار ارزشمندی را در این حوزه انجام داده بودند.
وی تصریح کرد: از 35 دستگاهی که مورد ارزیابی قرار گرفتند تعداد 12 دستگاه نیز امتیاز بالای 500 را کسب کردند؛ دستورالعمل عفاف و حجاب برای دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است که اگر مدیران در راستای اجرای این دستورالعمل در فضای ادارات خود اهتمام داشته باشند درصد زیادی از اهداف ما در این زمینه تحقق خواهد یافت.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: جامعه هدف ما در این رابطه هم مردان و هم زنان هستند و مسائل مربوط به عفاف و حجاب باید توسط همه رعایت شود؛ ارزیابی از شعبات ادارات و سازمان‌های دولتی استان نیز انجام خواهد شد و این امر همچنان استمرار خواهد داشت
همچنین در این جلسه؛ تعداد 30 طرح از طرح‌های تحول اجتماعی ابلاغی از وزارت کشور و طرح‌های تصویبی نهاد ریاست جمهوری به تصویب رسید.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول