اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

کمک 7 میلیونی برای اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: به ازای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار، دولت 7 میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی اختصاص داده ‌است.

کمک 7 میلیونی برای اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار
رضا سرافرازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دولت به ازای اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار 3 میلیون و 500 هزار تومان کمک بلاعوض و 3 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات بانکی اختصاص داده‌ است. 
وی افزود: با تخصیص این میزان تسهیلات زمینه مناسبی برای بهره‌برداران استان اصفهان فراهم شده تا بتوانند از این فرصت استفاده کرده و بخش زیادی از اراضی این استان به ویژه در بخش کوهپایه که پایین‌دست منابع آبی و قنوات و از کیفیت خوبی برخوردار است تبدیل به آبیاری تحت فشار شود.  
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: زمین‌های کشاورزی واقع شده در دشت این استان که به لحاظ کیفیت و شوری آب امکان اجرای آبیاری تحت فشار وجود ندارد تسهیلاتی برای اجرای تسطیح لیزری، تجهیز و نوسازی و انتقال آب با لوله برای کشاورزان بر اساس اولویت‌ها در نظر گرفته شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 15 درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر از 430 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان حدود 65 هکتار زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد.
سرافرازی همچنین اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری قطره‌ای در شهرستان کاشان را یک‌هزار و 500 هکتار اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر نیز امکان اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد شهرستان کاشان وجود دارد.
وی از خرده مالکان در کاشان به عنوان مهم‌ترین مشکل پیش روی اجرای آبیاری تحت فشار در این شهرستان نام برد و افزود: خرده مالکان در صورت تعامل با یکدیگر می‌توانند به صورت مشارکتی از طرح‌های آبیاری تحت فشار استفاده و اراضی خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند.
سرافرازی با اشاره به اینکه با اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار راندمان آبیاری از 30 به 90 درصد افزایش می‌یابد، گفت: به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار عملکرد تولید محصول در واحد سطح نیز بین 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان یادآور شد: به ازای هر هکتار آبیاری بارانی، راندمان آبیاری از 35 درصد به 70 درصد افزایش می‌یابد و منجر به افزایش سطح زیر کشت می‌شود.
سرافرازی همچنین با اشاره به اجرای سالیانه متوسط یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان به سیستم آبیاری تحت فشار بیان کرد: امسال با تخصیص 63 میلیارد تومان اعتبار به استان اصفهان 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تبدیل به آبیاری تحت فشار می‌شود.
به گفته وی میزان اعتبارات آبیاری تحت فشار به شهرستان‌های استان بر اساس استعداد و ظرفیت‌های شهرستان‌ها تعیین شده و برای شهرستان کاشان یک سهمیه در نظر گرفته شده ‌است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول