اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجموعه اعتباراتی که تاکنون در زمینه آبیاری تحت فشار، کشاورزی حفاظتی و گلخانه‌ها در اختیار استان‌ها قرار گرفته بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است.

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در استان‌ها
مجید خلیلی خشنود پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مزارع کشت گوجه‌فرنگی در بخش کاکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی در پاسخ به این پرسش که با ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن تکلیف اداره غله چه می‌شود، اظهار داشت: وظایفی که مرتبط با زنجیره تولید، فرآوری و بازرگانی محصولات کشاورزی است باید در یک وزارتخانه متمرکز شود و ما منتظر مصوبات مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی هدف از سفر به شهرستان دشتی را تمرکز بر تولید محصول گوجه‌فرنگی عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از نیاز گوجه‌فرنگی کشور در این فصل در استان بوشهر تامین می‌شود و هدف ما از این سفر بررسی مشکلاتی است که در رابطه با کشت گوجه فرنگی به وجود آمده است.
خشنود تصریح کرد: محصولات سبزی و صیفی بخش عمده‌ای از تولیدات محصولات کشاورزی کشور را شامل می‌شوند و طبیعی است جزئی از تولید 120 میلیون تنی که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا انجام شود، مربوط به سبزی و صیفی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در قالب الگوی کشت بهینه استان‌ها ارائه کرده‌ایم که در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.
خشنود در پاسخ به این سوال که بر اساس مفاد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مقرر شده بود 30 درصد از منابع قانون به بخش‌های صنعت و کشاورزی کمک شود، دولت در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است، افزود: ما در بخش کشاورزی از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و سایر منابع که در اختیار وزارتخانه است چند کار به عنوان کار اصلی قرار داده‌ایم که یکی از آنها توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.
وی اضافه کرد: تلاش ما این است تا با تزریق اعتباراتی زمینه توسعه آبیاری تحت فشار را فراهم کنیم.
خشنود افزود: این کار در وهله اول موجب کاهش هزینه‌ها شده و آبی که قبلا برای یک هکتار صرف می‌شد می‌توان حداقل تا دو هکتار آن را مصرف کرد.
وی با بیان اینکه برای اصلاح سازهای گلخانه‌ها در کشور تسهیلاتی به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم، گفت: همچنین بحثی در ارتباط با کشاورزی حفاظتی است و اعتباراتی را در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم تا بتوانند شیوه آماده‌سازی زمین را در ارتباط با کشت تغییر دهند.
خشنود تصریح کرد: مجموعه اعتباراتی که تاکنون در زمینه آبیاری تحت فشار، کشاورزی حفاظتی و گلخانه‌ها در اختیار استان‌ها قرار گرفته بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول