اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار پارس‌آباد:

13 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد آبیاری مدرن می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار پارس‌آباد گفت: عملیات کانالت‌گذاری و شبکه‌گذاری 13 هزار هکتار از اراضی زراعی پارس‌آباد با هدف آبیاری تحت فشار در دست اقدام است.

13 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد آبیاری مدرن می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ودود محمدی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی پارس‌آباد اظهار داشت: با اقدامات حمایتی که دولت خدمتگزار از زارعان علاقمند به پوشش آبیاری تحت فشار مزارع انجام داده است، انتظار می‌رود به سرعت این طرح تحول‌آفرین عملیاتی و اجرایی شود.
وی با اشاره به مشکلات متعدد بخش کشاورزی و ضرورت حمایت از زارعان تصریح کرد: دولت در یک حرکت انقلابی 85 درصد هزینه پروژه‌های آبیاری تحت فشار را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.
محمدی خاطرنشان کرد: زارعان منطقه نیز باید مابقی این اعتبار را که حدود 15 درصد است، تأمین کنند تا از مزایای آبیاری تحت فشار استفاده کنند.
این مسئول شهرستان پارس‌آباد را از جمله شهرهای پیشرو در اجرای این طرح اعلام کرد و ادامه داد: با این حرکت تحول خوبی را در حوزه کشاورزی و اشتغال مولد به واسطه این بخش شاهد هستیم و کیفیت تولید نیز به همراه کمیت افزایش پیدا می‌کند.
وی در مورد مصرف بی‌رویه کودها و سموم به کشاورزان هشدار داد و اضافه کرد: استفاده بی‌رویه از این مواد سبب می‌شود تا امر تولید با کیفیت و به شکل مناسب انجام نشود و حتی مشکلاتی نیز برای سلامتی انسان‌ها به وجود آید.
محمدی استفاده بیش از اندازه کودها و سموم را علاوه بر پایین آمدن و افت کیفیت محصول زمینه‌ساز به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها دانست و گفت: استفاده از این مواد سبب می‌شود که محیط زیست و فضاهای سالم اجتماعی نیز دچار آسیب شوند.
به گزارش فارس، معاون فرماندار پارس‌آباد در ادامه سخنان خود به مشکل فرسایش خاک و افزایش سطح کمی و کیفی تولید بر اثر بهره‌برداری‌های غلط و بی‌رویه اشاره کرد و افزود: ما انتظار داریم تناوب کشت و آبیاری شبانه مراعات شود تا از شیوع بیماری‌های نباتی نظیر فوزاریوم به حداقل برسد.
محمدی از کانالت‌گذاری 42 هزار هکتار اراضی دیم و کشت آبی و دیم در سطح 65 هزار هکتار در پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون عملیات کانالت‌گذاری هشت هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی نیز در دست اقدام است.
وی در پایان سخنان خود به دیگر حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: خرید تضمینی محصولات زراعی خود بهترین شیوه حمایتی از زارعان است که انتظار می‌رود نسبت به خرید تضمینی وش پنبه نیز اقدام لازم، سریع و به موقع انجام شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول