اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فضای سبز شهری فیض‌آباد با آب شرب آبیاری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهروندان فیض‌آباد محولات استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در آبیاری فضای سبز شهری این شهرستان را نگران کننده دانستند.

فضای سبز شهری فیض‌آباد با آب شرب آبیاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چند تن از شهروندان شهرستان محولات صبح امروز در مراجعه به امور آب و فاضلاب این شهرستان اظهار داشتند: ادامه این روند مشکلاتی را برای ساکنان مناطق شهری فیض‌آباد مرکز شهرستان محولات به وجود می‌آورد.
یک شهروند ساکن خیابان برق اظهار داشت: شهر فیض‌آباد در برخی از ساعات با کمبود آب روبه‌رو است و شهروندان همواره سفارش به  صرفه‌جویی می‌شوند.
علی رزم‌آور افزود: آب آشامیدنی که با زحمت فراوان به دست می‌آید، صحیح نیست برای آبیاری فضای سبز شهری فیض‌آباد استفاده شود.
شهروند دیگری ساکن خیابان شریعتی هم با گلایه از نبود توجه شهرداری به حقوق شهروندی اظهار داشت: ساکنان مناطق شهری فیض‌آباد همواره صرفه‌جویی می‌کنند که این را می‌توان در قبوض آب آنان مشاهده کرد.
رضا احمدی ادامه داد: با این حال شهرداری فیض‌آباد علی‌رغم اخطارهای داده شده از سوی امور آب و فاضلاب شهرستان باز هم به حقوق شهروندی لطمه می‌زند و از سهم شهروندان برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند.
یک کارشناس امور زراعت و باغبانی خراسان رضوی اظهار داشت: استفاده از گونه‌های گیاهی که نیاز کمتری به آب داشته باشند در فضای سبز شهری استان ضروری است.
رضا فلاح افزود: جداسازی آب شرب از غیرآشامیدنی در بوستان‌ها و فضای سبز شهری، استفاده از آب خام در آبیاری فضای سبز شهرها، تجهیز فضای سبز به سیستم‌های نوین آبیاری به حفظ محیط زیست و حفظ منابع آبی شهرها کمک می‌کند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری محولات اظهار داشت: مشترکان آب در فیض‌آباد در هشت ماه نخست سال جاری 208 هزار متر مکعب آب مصرف کردند.
حسین نجار احمدآبادی افزود: براساس داده های آماری شهرداری  فیض آباد 9 هزار مترمکعب آب آشامیدنی را صرف آبیاری فضای سبز مجموعه خود کرده است.           
وی بیان کرد: مکاتبات لازم با شهرداری فیض‌آباد انجام و مقرر شده با توجه به قراردادهای انجام شده صرفه‌جویی لازم و استفاده بهینه از آب صورت پذیرد و جداسازی آب فضای سبز از شرب هم در دستور کار شهرداری قرار گیرد.       
انتهای پیام/م20                           
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول