اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی مشکلات گمرکی بندرچارک تصویب شد؛

موافقت با ورود بار ملوانی از گمرگ بندرچارک

خبرگزاری فارس: طرح ورود بار ملوانی از گمرک بندرچارک در نشستی که با حضور نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و رئیس کل گمرک برگزار شد،‌ مورد تصویب قرار گرفت.

موافقت با ورود بار ملوانی از گمرگ بندرچارک
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه در غرب هرمزگان، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس عصر سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات گمرکی بندر چارک که با حضور مسئولان رده بالای گمرکی و دست‌اندرکار در این امور برگزار شد، اظهار داشت: طبق جلسه‌ای که در محل گمرک ایران در رابطه با مشکلات گمرکی چارک عنوان شده بود، قرار شد تا مقدمات و امکانات اولیه ورود کالا در چارک مهیا شود تا این مهم صورت گیرد و هم‌اکنون تمام امکانات و مقدمات برای ورود بار ملوانی به گمرک چارک فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بنادر و گمرکات غرب هرمزگان بیان کرد: مبادی قانونی ورود کالا از این منطقه از هرمزگان دارای قدمتی بسیار بیشتر از سایر از نقاط استان و حتی استان‌های مجاور است و از همین روست که توسعه این مبادی همیشه توجیه‌پذیر است.
جباری به بازار فرادست بنادر غرب هرمزگان و استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: ورود کالا از این مبادی می‌تواند در درازمدت و میان‌مدت حتی تاثیرات مطلوبی نیز در مبحث قیمت تمام شده کالاها در بعد اقتصاد ملی داشته باشد.
عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک ایران نیز در ادامه ضمن بیان اینکه تجارت از ظرفیت‌های این منطقه است، گفت: به عنوان خدمتگزار برای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنیم و سعی خواهیم کرد تا حد توان مشکلات مردم را لمس کرده و آن را حل کنیم.
در این نشست که در محل گمرک بندر چارک انجام شد، ملوانان و تجار و بازرگانان درخواست‌های خود را مطرح و خواستار برقراری ورود بار ملوانی در بندر تاریخی چارک شدند.
در این نشست علاوه بر رئیس کل گمرک ایران و احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس فراکسیون گمرک مجلس شورای اسلامی، دلخوش رئیس فراکسیون گمرک مجلس شورای اسلامی، زارعی فرماندار شهرستان بندرلنگه، مسئولان محلی، تجار و بازرگانان و ملوانان بخش شیبکوه نیز حضور داشتند.
موافقت با ورود بار ملوانی به گمرک بندر چارک از مصوبات این نشست تخصصی بود که خوشحالی ملوانان و تجار و بازرگانان را در پی داشت.
در بندر چارک که مرکز بخش شیبکوه در غرب هرمزگان به حساب می‌آید بیش از 30 لنج باری و صیادی به طور ثابت فعال است.
اسکله و بندرگاه چارک در شهرستان بندرلنگه قرار دارد،‌ این اسکله یکی از مبادی اصلی دسترسی به جزیره کیش محسوب می‌شود.
بنادر آفتاب، چارک و لنگه از مبادی مهم ورود مسافر و کالا در شهرستان بندرلنگه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول