اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی از سایت گمرک بازدید کرد

شفقت: سایت گمرک خراسان شمالی تا دهه فجر ‌آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از روند احداث سایت گمرک این استان بازدید و در جریان نحوه اجرای این پروژه قرار گرفت.

شفقت: سایت گمرک خراسان شمالی تا دهه فجر ‌آماده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد؛ ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه گمرک از مؤلفه‌های توسعه خراسان شمالی است، گفت: پیش از فعالیت گمرک خراسان شمالی محصولات کشاورزی و صنایع دستی این استان به نام سایر استان‌ها و یا از سایر گمرک‌ها صادر می‌شد.
وی تشکیل گمرک در این استان را سبب توسعه اقتصادی و همچنین افزایش انگیزه در فعالان بخش کشاورزی شد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه سایت گمرک استان در قالب شهرک حمل‌ونقل اجرا می‌شود، افزود: پنج هکتار زمین برای سایت گمرک استان اختصاص یافته و در این سایت فضای اداری با هزار و 800 متر و همچنین یک سوله یک هزار و 500 متری احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: 3 هزار و 500 متر از فضای این سایت نیز به عنوان بار‌انداز اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود تا در صورت مساعد بودن هوا سایت گمرک تا دهه فجر امسال آماده شود.
شفقت یادآور شد: تاکنون برای اجرای این پروژه 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص یافته است و برای تکمیل آن 7 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: احداث سایت اداری گمرک در خراسان شمالی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و از پیشرفت بسیار مطلوبی برخوردار است.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی هم در این بازدید اظهار داشت: تاکنون برای اجرای این پروژه 19 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.    
به گفته جواد جعفری؛ امسال نیز 9 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و 2 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای این پروژه اختصاص یافته است.    
وی تصریح کرد: سایت گمرک خراسان شمالی با مساعدت مسئولان به سرعت ساخته شده و با تکمیل آن تمام رویه های گمرکی در این سایت انجام خواهد شد. 
مدیرکل گمرک خراسان شمالی پیش‌بینی کرد تا در سال‌های آتی نیز با ساخت انبارهای جدید، سایت گمرک خراسان شمالی توسعه و گسترش یابد.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی هشت ماه امسال در گمرک استان تصریح کرد: طی این مدت 22 هزار و 141 تن انواع کالا اعم از؛ پلاستیک، محصولات پتروشیمی، چسب، خشکبار و ... از گمرک استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
بر پایه این خبر؛ در این بازدید معاون برنامه ریزی استاندار و مدیرکل بودجه و شماری از مسئولان این استان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول