اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش 17 درصدی پرونده‌های قاچاق در گمرک چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از کاهش 17 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در گمرک این استان خبر داد.

کاهش 17 درصدی پرونده‌های قاچاق در گمرک چهارمحال و بختیاری
موسی محمدی گنجه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 198 میلیون و 473 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 89 میلیون و 278 هزار دلار از این استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه صادرات کالا از این استان 30 درصد رشد داشته است، گفت: میزان صادرات کالا از این استان به‌لحاظ وزنی در مقایسه با میزان صادرات کالا از این استان در مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.
محمد گنجه همچنین از افزایش 142 درصدی واردات کالا به این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 9 میلیون و 289 هزار کیلوگرم کالا به این استان وارد شده است.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به بررسی میزان واردات کالا به این استان شاهد افزایش 3.7 درصدی ارزش دلاری کالاهای وارداتی به این استان هستیم.
وی همچنین از کاهش 17 درصدی تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 125 فقره پرونده قاچاق در این استان کشف شده است که در مقایسه به تعداد پرونده‌‎های سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.
محمدی گنجه با اشاره به ارزش کالاهای قاچاق این استان، گفت: ارزش کالاهای قاچاق این استان در حال حاضر 31 میلیارد و 723 میلیون ریال برآورد شده است که در مقایسه با سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری در ادامه به اهمیت نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور اشاره و بیان داشت: امروزه نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور هر روز پیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی کشور قرار می‌گیرد از این رو توجه به ایجاد زیرساخت‌های اصولی در این ارتباط باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وی افزود: در نظام پیچیده بین‌المللی و در شرایطی که پیشرفت‌ها بدون وقفه در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی همواره در حال ایجاد تغییرات در مناسبات اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بین کشورهاست، نقش گمرک در اعمال سیاست‌های بازرگانی به عنوان مرزبان اقتصادی و تأمین‌کننده بخشی از درآمدهای دولت خلاصه نمی‌شود.
محمدی گنجه‌ از گمرک به عنوان یکی از اهرم‌های تسریع‌کننده در روند توسعه کشور نام برد و گفت: گمرک در سرمایه‌گذاری و حمایت از صنایع نوپای داخلی، انتقال دانش فنی، تنظیم عرضه و تقاضا، تثبیت قیمت‌ها، ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌ها، ایجاد اشتغال و سایر عوامل تسهیل‌کننده رشد و توزیع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش و تأثیر بسزایی دارد.
وی به تعرفه‌های گمرکی اشاره کرد و عنوان داشت: گمرک و تعرفه گمرکی به عنوان ابزاری در راستای تنظیم و تکمیل سیاست‌های پولی و مالی عمل کرده و از این طریق اثرات غیر قابل انکاری بر روند شاخص‌های اقتصادی می‌گذارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول