اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک خراسان شمالی:

سایت گمرک خراسان شمالی در سفر دولت افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: سایت گمرک این استان همزمان با دور چهارم سفر دولت افتتاح می‌شود.

سایت گمرک خراسان شمالی در سفر دولت افتتاح می‌شود
جواد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد احداث این سایت را از مصوبات دور دوم سفر دولت به خراسان شمالی عنوان کرد و اظهار داشت: این سایت در فضایی به وسعت پنج هکتار در  حوالی علی‌آباد بجنورد در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون بیش از 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه 19 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
به گفته جعفری؛ امسال نیز 9 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و 2 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای این پروژه اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: سایت گمرک خراسان شمالی با مساعدت مسئولان به سرعت ساخته شده و با تکمیل آن تمام رویه های گمرکی در این سایت انجام خواهد شد.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این سایت، انباری با زیربنای هزار و 500 متر و ساختمان اداری در هزار و 800 متر زیربنا احداث می‌شود، گفت: محوطه سازی این سایت نیز در دستور کار گمرک استان قرار دارد.
وی پیش‌بینی کرد تا در سال‌های آتی نیز با ساخت انبارهای جدید، سایت گمرک خراسان شمالی توسعه و گسترش یابد.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی هشت ماه امسال در گمرک استان تصریح کرد: طی این مدت 22 هزار و 141 تن انواع کالا اعم از؛ پلاستیک، محصولات پتروشیمی، چسب، خشکبار و ... از گمرک استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی ارزش ارزآوری این صادرات را 18 میلیون و 343 هزار و 301 دلار عنوان کرد و گفت: 332 مورد اظهارنامه صادرات نیز طی این مدت برای امر صادرات کالا انجام شده است.
جعفری همچنین تعداد اظهارنامه های صادر شده برای واردات کالا به این استان را 191 مورد برشمرد و افزود: طی این مدت 14 هزار و 997 تن کالا به ارزش 9 میلیون و 797 هزار و 62 تن وارد استان شده است.
وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارد شده به استان برنج بوده که توسط شرکت مرزنشینان به خراسان شمالی وارد شده است.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین تعداد ترانزیت داخلی توسط شرکت‌های حمل و نقل را 91 مورد عنوان کرد و گفت: این ترانزیت‌ها 6 میلیون و 790 هزار و 670 دلار ارزش داشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه تمام رویه‌های گمرکی در گمرک این استان انجام می‌شود، از فعالان صادرات و واردات خواست تا از امکانات فراهم شده در خراسان شمالی استفاده کند.
انتهای پیام/خ۲۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول