اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اعلام کرد:

رشد 66 درصدی صادرات از گمرک ارومیه

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه گذشته شاهد رشد 66 درصدی صادرات کالا از گمرک ارومیه بودیم.

رشد 66 درصدی صادرات از گمرک ارومیه
پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هشت ماه نخست سال جاری میزان واردات از نظر ارزش دلاری در آذربایجان غربی 88 درصد رشد دارد به طوری که در این مدت ارزش هر تن کالای صادراتی در استان 246 دلار بوده است.
وی با اشاره به میزان صادرات از گمرک بازرگان، تصریح کرد: در هشت ماه نخست سال جاری 53 هزار و 620 تن کالا به ارزش 23 میلیون و 575 هزار و 589 دلار از گمرک بازرگان صادر شده است که در این زمینه شاهد 27 درصد رشد از نظر وزن و 12 درصد کاهش از نظر ارزش دلاری هستیم.
این مسئول ارزش هر تن کالای صادراتی از گمرک بازرگان را 440 دلار اعلام کرد.
تقوی میزان تجارت چمدانی از این گمرک را شش هزار و 232 تن به ارزش سه میلیون و 121 هزار و 702 دلار اعلام کرد و ابراز داشت: در این زمینه شاهد رشد چهار درصدی از نظر تناژ و کاهش 15 درصدی از نظر ارزش دلاری هستیم.
وی با بیان اینکه ارزش دلاری کالاهای صادر شده از بازارچه بازرگان 50 درصد است، گفت: بازارچه پلدشت نیز در هشت ماه نخست سال جاری سه هزار و 342 تن کالا به ارزش سه میلیون و 640 هزار دلار صادر کرده است که در این راستا شاهد کاهش 18 درصدی تناژ و کاهش هشت درصدی ارزش دلاری کالاهای صادر شده از این بازارچه هستیم.
این مسئول با بیان اینکه تجارت چمدانی نیز بخش دیگری از صادرات را از این گمرک به خود اختصاص داده است، گفت: در این مدت 325 تن کالا به ارزش 345 هزار دلار از گمرک پلدشت به صورت چمدانی صادر شده که در این راستا نیز شاهد رشد سه درصدی از نظر تناژ و رشد 20 درصدی از نظر ارزش دلاری هستیم به طوری‌که ارزش هر تن کالا که به صورت تجارت چمدانی از این گمرک صادر شده است 106 دلار بود.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی در ادامه بازارچه ساری‌سو را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان در راستای صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: میزان تغییرات تجارت چمدانی از بازارچه ساری‌سو نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری 23 درصد رشد و از نظر تناژ 38 درصد کاهش دارد به طوری‌که هشت هزار و 642 دلار بود.
تقوی با بیان اینکه گمرک پیرانشهر در هشت ماه نخست سال جاری 177 هزار و 267 تن کالا به ارزش 83 میلیون و 554 هزار و 117 دلار صادر کرده است، گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی از گمرک پیرانشهر در این مدت 471 دلار بود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول