اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

آسان‌سازی تشریفات گمرکی در منطقه ویژه بندر امام

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از اتخاذ وحدت رویه و آسان‌سازی تشریفات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

آسان‌سازی تشریفات گمرکی در منطقه ویژه بندر امام
علیرضا خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرامام اظهار داشت: نقش مؤثر در اقتصاد ملی و تجارت خارجی به عنوان دومین بندر مهم کشور، نزدیکی به بزرگترین مراکز صنعتی کشور از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن و ... در نیمه غربی کشور با بیش از 70 درصد تراکم جمعیتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای، ریلی و هوایی به مراکز عمده صنعتی کشور و برخورداری از پتانسیل‌های قوی برای توسعه صادرات مجدد کالا از عمده دلایل توجه وافر به بندر اقتصادی مهم در کشور است.
وی افزود: برخورداری از ظرفیت توسعه ترانزیت به کشورهای همسایه در محورهای غربی و شمال غربی کشور و همچنین زمینه‌های مناسب به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی از دیگر علل توجه به این بندر اقتصادی‌ست.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه با بیان دومین نشست مشترک اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اداره کل گمرک بندر امام خمینی(ره) به‌منظور تشریک مساعی در راستای حل مشکلات و ابهامات در فرآیندهای ترخیص کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برگزار شده است، تصریح کرد: این نشست مشترک به منظور اتخاذ وحدت رویه و هماهنگی در روند تشریفات گمرکی و خروج کالا با حضور مدیران کل و کارشناسان این دو اداره کل برگزار شد.
وی اضافه کرد: با آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و تغییر فرآیند حقوقی صادرات و واردات کالا، صاحبان کالا و بازرگانان بعضاً با برخی از ناهماهنگی‌ها مواجه مــی‌شوند که این نشست به‌منظور رفع این مشکل به بحث و بررسی پرداخت.
خجسته در ادامه با تأکید بر اهمیت کمیته جامعه بندری که استاندار خوزستان در رأس آن قرار دارد، نشست‌های این کمیته را  به‌عنوان مرجع عمده در ایجاد وحدت رویه و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های بازرگانی در بنادر، بسیار راهگشا و مؤثر دانست.
وی گفت: همچنین در جریان این نشست ضمن بررسی فرآیند صدور قبض انبارها، کالاهای متروکه و تمهیدات لازم برای بازرسی کالاهای کانتینری، به‌منظور تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی فرآیندهای گمرکی در مناطق ویژه بندری به منظور اتخاذ راهکار مشترک در دستور کار قرار گرفت.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه نرم‌افزار صدور مجوز به‌منظور تسهیل در انجام صدور و تمدید کارت‌های مجوز ورود و خروج در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ارتقا یافته افزود: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و به‌منظور توسعه سیستم‌های آنلاین اداره کل، سطح کیفی فرآیند صدور و تمدید مجوزهای ورود و خروج ارتقا یافته است.
وی در پایان گفت: در تغییرات جدید، کد ملی اشخاص و خروج آنها به صورت ساعتی ثبت می‌شود که این امر سبب سهولت در جستجوی اشخاص و همچنین کنترل ساعت ورود و خروج آنها در مجتمع بندری می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول