اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین خبر داد:

آمادگی راهداران برای اجرای طرح ترافیکی زمستانی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان قزوین از آمادگی کامل راهداران برای اجرای طرح ترافیکی زمستانی و تجهیز راهدارخانه‌های استان خبر داد.

آمادگی راهداران برای اجرای طرح ترافیکی زمستانی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان قزوین، محمد امین نصراللهی زاده در جلسه هم‌اندیشی با فرمانده پلیس راه استان بیان کرد: برای اجرای طرح راهداری زمستانی در جاده‌های استان قزوین ضمن تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات ، ۱۱ هزار تن نمک و ۳۲ هزار تن ماسه خریداری شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری در طرح زمستانی ۲۴ اکیپ به استعداد ۲۸۹ نفر راهدار با استفاده از ۱۷۷ دستگاه ماشین آلات در جاده‌های استان قزوین به ویژه در گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور مستقر می‌شوند.
مدیرکل راه و ترابری استان قزوین اضافه کرد: با توجه به وجود ۱۲ دستگاه تونل و 7 هزار و ۷۰۰ دستگاه پل در طول بیش از 6 هزار و ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان قزوین، راه‌ها به عنوان سرمایه مهم ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
در ادامه فرمانده پلیس راه استان قزوین اظهار کرد: جدول جرائم مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی از اول دی ماه اجرایی می‌شود.
مظفر حسینی عنوان کرد: این طرح در راستای افزایش امنیت جاده‌ای و برخورد با رانندگان متخلف تدوین شده است؛ بر اساس این قانون، جریمه سبقت غیرمجاز ، حرکت با دنده عقب در آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها و حرکات مارپیچ یک میلیون ریال، تجاوز به چپ ۵۰۰ هزار ریال، سرعت غیر مجاز بین ۴۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال و رانندگی در حال مستی و مصرف قرص‌های روان گردان تا دو میلیون ریال تعیین شده است.
وی با اشاره به کاهش بی‌سابقه سوانح رانندگی طی پنج سال اخیر در جاده‌های استان قزوین   خاطر نشان کرد: میزان تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان قزوین در این مدت از ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۸۵ به ۳۵۰ نفر در سال جاری کاهش یافته که این امر نشان دهنده موفقیت و تعامل دستگاه‌های مسئول در زمینه امنیت جاده‌ای بوده است.
در این جلسه روسای ادارات راه و ترابری و فرمانده‌هان پاسگاه‌های پلیس راه استان قزوین در زمینه افزایش ایمنی در اجرای طرح‌های راهداری و راهسازی، رفع نقاط پر حادثه، فرهنگ‌سازی و آموزش برای ارتقاء سطح ایمنی جاده‌ای تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول