اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات گلستان خبر داد:

90 درصد فرآیند انتخابات گلستان رایانه‎ای است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: بیش از 90 درصد فرآیند انتخابات گلستان رایانه‎ای خواهد بود که حدود پنج درصد شمارش آرا ضمن عملیات مکانیزه به علت دقت بیشتر به‎صورت بازنگری چشمی و دستی ملاک قرار می‎گیرند.

90 درصد فرآیند انتخابات گلستان رایانه‎ای است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی در جمع اعضای ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه انتخابات در تمام شعب رایانه‎ای است، اظهار داشت: همه فعالیت‎های انتخاباتی زیر نظر هیئت نظارت و تایید شورای نگهبان انجام می‎شود و این آمادگی برای برگزاری انتخابات در یک هزار و 200 شعبه استان به لحاظ تجهیز امکانات به سیستم رایانه‎ای مهیا است.
وی بیان داشت: برگزاری انتخابات در استان بیش از 8 ‎هزار نیرو را می‎طلبد تا از آموزش‎های لازم در دو بخش فناوری و اطلاعات عمومی در فرآیند اجرای انتخابات برخوردار شوند و همه افرادی که به‎ عنوان هیئت اجرایی سر صندوق‎های اخذ رای حاضر می‎شوند از این آموزش‎ها بهره‎مند هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تصریح کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی، استان گلستان در بحث آموزش پیشگام بوده و از نظر مکاتبات، پیگیری‎ها، اجرای دستورات و ابلاغیه‎های وزارت کشور، رتبه عالی را از آن خود کرده است.
جمشیدی در خصوص اینکه هر 10 سال در تعدد و افزایش نمایندگان بازنگری می‎شود، یادآور شد: طبق قانون اساسی 20 نماینده افزایشی در دستور کار دولت قرار گرفت که با پیگیری‎های انجام شده توانستیم نظر وزارت کشور را در تعلق یافتن افزایش یک سهم در جذب نماینده جلب کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دو گزینه شرق و غرب استان به‎ عنوان پیشنهاد برای ارائه به وزارت کشور انجام گرفت که استدلال‎های پیشنهادی در هیئت دولت مصوب شد و در کمیسیون شوراها و امور داخل کشور به تائید رسید و در صحن علنی فوریت آن رای نیاورد که بر این اساس، تا زمانی که ابلاغ صورت نگیرد حوزه‎های انتخابیه به مانند قبل خواهد بود و تغییراتی ندارد.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان بیان داشت: برای اینکه انتخابات آرام و مطمئن را در استان مدیریت کنیم با برگزاری جلسات مشترک دوره‎ای حوزه‎ای و جلسات توجیهی برای ایجاد اعتماد و اطمینان در برگزاری انتخابات سالم با مسئولان و دست‌اندر‎کاران در مرکز حوزه انتخابیه جلساتی برگزار کردیم.
جمشیدی در خصوص تبلیغات غیررسمی و زودهنگام نمایندگان ابراز ‎داشت: کاندیداهایی که هنوز ثبت‌نام نکرده‎اند بررسی می‎شود و تاکیدمان بر این بوده که تمام موارد مستند‎سازی شوند و از زمان تائید ‎صلاحیت تا ادامه کار کاندیداها در عرصه انتخابات به‎ صورت پرونده تشکیل تا براساس آن قضاوت و تحلیل شود.
وی افزود: آنچه براساس مهر قانون تخلف محسوب شود به حساب نماینده نوشته شده و چنانچه تخلف نبود مستند آن ترتیب اثر داده نخواهد شد، لذا هر فعالیت خلاف قانون با توجه به مستندات انجام شده در اختیار شورای نگهبان قرار می‎گیرد.
رئیس ستاد انتخابات گلستان مشارکت حداکثری و حضور دندان‌شکن مردم در انتخابات را یکی از دغدغه‌های مهم رهبری عنوان کرد و اذعان داشت: یک انتخاب صحیح و همگانی با مشارکت مردم محقق می‎شود و این مردم‌سالاری دینی عامل پایداری ملت ایران است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول