اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌اداره ارشاد مشهد:

انتخابات شورای برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از برگزاری انتخابات شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در مشهد خبر داد.

انتخابات شورای برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی مشهد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری اظهار داشت: در راستای اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مشهد مقدس شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با عضویت مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دولتی و عمومی غیردولتی دست‌اندرکار فعالیت‌های قرآنی و نمایندگان موسسات قرآنی مردمی شهرستان مشهد تشکیل شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، موسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در راستای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف خواند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد افزود: توسعه مهارت‌های روان‌خوانی، صحیح‌خوانی و درک معنای آیات قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه، ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوضه فرهنگ عمومی از دیگر اهداف مورد نظر در این شورا است.
دبیری درباره وظایف شورا اظهار داشت: برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و موسسات و گروه‌های فعال مردمی در راستای تعامل و هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای توسعه فرهنگ قرآنی شهر و تبدیل آن به عنوان نخستین شهر نمونه قرآنی کشور در چشم‌انداز پایتخت معنوی ایران، توسعه فعالیت‌های تخصصی قرآنی در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج، و پژوهش و تربیت نیروی انسانی با تشکیل کار‌گروه‌های تخصصی مربوطه و هماهنگی میان حوزه‌های تخصصی با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی از جمله وظایف این شورا است.
وی تاکید کرد: نظارت بر فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها و موسسات این فعالیت‌ها بر اساس شاخص‌های مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و ارائه راهکارهای پیشنهادی، زمینه‌سازی برای استفاده از تجربیات، نقطه‌نظرات کارشناسی، طرح و ایده کارشناسان و نخبگان و متخصصان و مدیران و مسئولان عرصه فعالیت‌های قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای اجرای طرح‌های یکپارچه شهری با مشارکت همه دستگاه‌هاو نیز مهیا کردن بستر مناسب برای استفاده دستگاه‌ها و موسسات مردمی از ظرفیت‌ها و امکانات اجرایی یکدیگر برای اجرای طرح‌های مشترک از دیگر وظایف این شورا است.
وی با اشاره به جلسه برگزار شده در فرمانداری مشهد و تصویب آیین‌نامه شورا افزود: در هفته جاری با برگزاری انتخابات از بین موسسات قرآنی مشهد که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی هستند بند 18 این اساس‌نامه اجرایی است و به شورا معرفی می‌شود.
وی در ادامه در خصوص فعالیت سه کار‌گروه‌ها اظهار داشت: کار گروه پژوهش با هماهنگی دبیر شورا به وسیله نماینده دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود و کا‌رگروه تربیت نیروی انسانی نیز به عهده آموزش و پرورش است.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: پس از انتخابات روز پنجشنبه این جلسه با ریاست فرماندار مشهد و حضور نماینده امام جمعه و نیز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.
بر اساس بند 18، آیین‌نامه مذکور سه نفر نماینده مراکز و موسسات قرآنی مردمی در سه حوزه پژوهش، آموزش، تبلیغ و ترویج  پس از اجرای انتخابات به شورا معرفی می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول