اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی بوشهر:

هدف ما آمادگی افکار عمومی برای شرکت در انتخابات است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان بوشهر گفت: یکی از اهداف مهم ما در ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخابات، آماده کردن افکار عمومی برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس است.

هدف ما آمادگی افکار عمومی برای شرکت در انتخابات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر بحرانی عصر امروز در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار داشت: هدف از این نشست در راستای بخشنامه قوه قضائیه در ارتباط با مواد 65، 66، و 67 قانون انتخابات است.
وی افزود: ستاد ویژه پیش‌بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی که در سطح ملی، استانی، شهرستانی تشکیل می‌شود.
 رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال در پی این هستیم تا با مشارکت مسئولان بر روند برگزاری انتخابات نظارت قوی صورت گیرد.
بحرانی بیان کرد: این نظارت قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از برگزاری انتخابات  صورت می‌گیرد و تدابیر لازم برای این امر باید صورت گیرد.
وی بیان کرد: در دستگاه قضا، دادگاه و دادسرا شعبات ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین می‌شود و این موضوع را به دستگاه‌های مرتبط با برگزاری انتخابات نیز ابلاغ می‌کنیم.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در این راه، توجیه، ارشاد، بازدارندگی از تخلف انتخاباتی را از طریق رسانه‌ها در دستور کار است و با قانونمداری، تشریح و  توجیه موارد قانونی برای افکار عمومی می‌توانیم از بروز تخلفات انتخاباتی  جلوگیری کنیم.
بحرانی افزود: در جهت تقویت نهادها و دستگاه‌های که در برگزاری انتخابات نقش دارند تلاش می‌ کنیم سلامت و اجرای صحیح انتخابات تضمین شود.
وی با بیان اینکه نظارت بر فرایند انتخابات از وظایف ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی است، ادامه داد: در این ستاد تلاش می‌کنیم تا افکار عمومی را برای حضور حداکثری در انتخابات آماده کنیم.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با افراد و کاندیداهایی است که تبلیغات زودهنگام دارند و این اقدام خلاف قانون محسوب می‌شود.
بحرانی افزود: ستاد ویژه در استان با مسئولیت رئیس کل دادگستری با حضور مسئولان و نمایندگان نهادها،  سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط قضایی تشکیل و ضمن پایش مستمر امور و فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت سایر نهادهای ذیربط تدابیر و تمهیدات لازم را نسبت به اجرا و اعمال دقیق قانون و نیز پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی معمول دارند همچنین در شهرستان‌ها ستاد مشابهی زیر نظر ستاد مرکز استان وظایف محوله را انجام دهند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بر اساس بخشنامه قوه قضائیه  توجیه، ارشاد و اقناع با هدف همسوسازی، بازدارندگی و ترویج قانون‌مداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون، جرائم انتخاباتی و مجازات‌های آن برای اشخاص حقیقی، حقوقی، تشکل‌ها، کاندیداهای احتمالی و قطعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای ستادهای انتخاباتی و افکار عمومی قطعا نقش موثری در کاهش و پیشگیری از بروز جرائم انتخاباتی داشته و موجب افزایش مشارکت حداکثری و ارتقا امنیت عمومی در سه مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات خواهد شد.
انتهای پیام/ص20                                     
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول