اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

9 دی نشان از عمق معرفتی ایرانیان به عاشورا است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 9 دی نماد و نشانه‌ای روشن از عمق دلدادگی ملت ایران به عاشورا و نهضت سیدالشهدا (ع) است.

9 دی نشان از عمق معرفتی ایرانیان به عاشورا است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در سمینار فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان اردبیل اظهار داشت: برای گرامیداشت این روز باید برنامه‌ریزی‌ها و انجام کارها به شکل شایسته و به معنای حقیقی از پاسداشت این روز باشد چرا که مردم ایران در حرکتی عظیم در 9 دی ماه سال 88 عمق وفاداری خود را به آموزه‌های کربلا و نفرت از استکبار نشان دادند.
وی تصریح کرد: در این روز چهره پلید نفاق و فتنه‌گران روشن شد و ما وظیفه داریم به پاسداشت این روز و خلق حماسه شکوهمند و با عظمت 9 دی مراسم بزرگداشتی را با حضور اقشار مختلف مردم و به دور از حاشیه‌های خاص برگزار کنیم تا برگ زرینی بر تاریخ این کشور باشد.
صابری از 9 دی به عنوان استراتژی عمیق انقلاب اسلامی و فهم و باور عمیق ملت ایران در پاسداری از ارزش‌های اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: نهم دی ریشه در انقلاب با عظمت عاشورا دارد چرا که ملت ایران عاشورایی‌گونه در برابر یزیدیان زمان ایستادند و با یک خیز عظیم آگاهانه و حماسی در جهت احیای ارزش‌ها و فرهنگ عاشورایی صلابت و اقتدار خود را نشان دادند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اندیشه خام دشمنان و استکبار جهانی در براندازی نظام اسلامی و محو کردن ارزش‌ها و اصالت‌های انسانی و انقلابی در ایران بعد از فتنه خرداد 88 خاطر نشان کرد: ملت ایران با توکل به خداوند و درس گرفتن از فرهنگ عاشورا در لوای امام حسین (ع) بعد از ماه‌ها فتنه‌انگیزی ایادی داخلی و خارجی استکبار در 9 دی سال 88 حماسه‌ای را خلق کردند که دنیا همچنان در تحلیل آن به حیرت و تعجب افتاده است.
وی در ادامه سخنان خود به شرایط خاص جمهوری اسلامی ایران و مدیریت مناسب فرمانداران، بخشداران و مسئولان اجرایی در انجام وظایف شایسته و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم اضافه کرد: مسئولان ما باید با نظارت و کنترل بیشتر و نظم و انضباط کارها را به پیش ببرند چرا که هدف دولت جز خدمت‌رسانی در مناطق روستایی، شهری و عموم مردم هدف و مقصد دیگری نیست.
استاندار اردبیل ادامه داد: در نظام اداری ما سلامت خدمت‌رسانی و رعایت حرمت، عزت و شرافت در اوج اهمیت و ارزشمداری قرار دارد و در این مسیر بایستی قدرتمندانه حاضر شد.
 
انتخابات مصداق بارز مردم‌سالاری دینی است
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که انتخابات در نظام اسلامی ما از مصادیق برجسته و موفق مردم‌سالاری دینی است، گفت: با توکل به خداوند و حرکت‌های سازنده همچون انتخابات گذشته حضور حماسی مردم آگاهانه و با بصیرت رقم می‌خورد چرا که شرایط برای برگزاری یک انتخابات با شکوه در این کشور فراهم است.
صابری افزود: مردم ایران با بهترین انتخاب خود اداره و سرنوشت جامعه را به مدت چهار سال به دست شایسته‌ترین نمایندگانی می‌سپارند که وظیفه خطیر قانون‌گذاری و حفظ ارزش‌ها را بر عهده دارند.
وی در ادامه سخنان خود حفظ امانتداری را در صحنه انتخابات کار ارزشمند و مهم برشمرد و تصریح کرد: حرکت‌ها باید براساس سلامت و عدالت انتخابات باشد چرا که مردم زمانی پرشور و آگاه و با بصیرت در صحنه حاضر می‌شوند که مصادیقی از این ویژگی‌ها به ویژه عدالت‌خواهی، صداقت و امانتداری را در تک‌تک رفتار و حرکت مسئولان ببینند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول