اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

9 دی انقلاب را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: 9 دی خروش انقلابی ملت ایران بود که انقلاب را بیمه کرد.

9 دی انقلاب را بیمه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام علی قابل صبح امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز 9 دی بیان کرد: در ابتدا لازم است روز مباهله را تبریک بگویم.
وی ادامه داد: در دیدگاه بسیاری از علمای شیعه روز مباهله یکی از اعیاد مسلمین و به خصوص شیعیان است و طبق روایتی که آمده آیه تطهیر در این روز نازل شده است و ما از آن به عنوان حدیث کساء یاد می‌کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص 9 دی تأکید و تبیین زیبایی دارند به طوری که ایشان می‌فرمایند؛ "حضور عظیم و تعیین کننده ملت مومن و با غیرت ایران در راهپیمایی 9 دی تجلی دست قدرت خدا و حرکت ماندگار در تاریخ انقلاب است...9 دی به خاطر حرکت فوق‌العاده مردم در تاریخ ماندگار شد".
وی افزود: ما 9 دی را در پیش رو داریم در واقع 9 دی انفجار اعتراض و فریاد مردم بود که در پاسخ به توطئه‌ها و بی‌حرمتی‌ها نسبت به ارزش‌ها از سوی مردم ظهور و بروز پیدا کرد.
قابل عنوان کرد: به تمسخر گرفتن روز قدس، توهین به تصویر امام(ره)، توهین به مقام معظم رهبری و ولایت و همچنین اقدام موهنانه در عاشورای حسینی سال 88؛ همه و همه خشم مردم را به دنبال داشت که در نتیجه این خشم به خروش آمد و حماسه بزرگ 9 دی آفریده شد.
وی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بزرگداشت این روز بزرگ را در تقویم کار خود قرار داده و به همین جهت در بزرگداشت آن تلاش داشته و اقدام می‌کنیم که لازم است برای اهدافی که در بزرگداشت این روز در نظر گرفته شده که همانا تبیین و ترویج پیام یوم‌ الله 9 دی است، تلاش و همت کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: براساس تحلیل‌های مختلف دشمن درصدد است که فتنه 88 را دوباره برای انتخابات نهم مجلس بیازماید و به نوعی فتنه را زنده کند البته مقام معظم رهبری نیز در این خصوص هشدار لازم را داده‌اند و فرمودند انتخابات یک فرصت است که دشمن می‌خواهد به چالش امنیتی تبدیل کند، در واقع دشمن می‌خواهد انتخابات را از مسیر خود منحرف کند.
وی تأکید کرد: دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها روی این موضوع حساب کردند و در انتخابات دهم ریاست جمهوری آن طور که می‌خواستند، نتوانستند کاری کنند ولی از آنجا که در انتخابات مجلس ادعاها فراوان است، سعی می‌کنند به نام تضییع حق فرد فتنه دیگری را رقم بزنند.
قابل توضیح داد: گستاخی دشمن به حدی است که امروز رادیوهای بیگانه دیگر ابایی از بیان این مطلب ندارند شاید هم حق داشته باشند چراکه به خوبی می‌بینند که انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی؛ همه ریاست و هیمنه استکبار را به چالش کشیده و آنها متوجه شده‌اند که سر منشأ این خیزش اسلامی انقلاب اسلامی ایران است در نتیجه ه دنبال آن هستند که این انقلاب را با مشکلاتی همچون فتنه گرفتار کنند.
وی گفت: باید برای تبیین هرچه بهتر حماسه 9 دی کار کنیم و ابعاد این حماسه باشکوه را برای اقشار مختلف تبیین نماییم یعنی باید در دانشگاه‌ها و مدارس و در میان اقشار مختلف ابعاد گوناگون این جریان باز شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می‌شویم باید این هشدارها و تبیین‌ها بیشتر شود چراکه در بیداری مردم و مشارکت حداکثری در صندوق‌های رأی موثر خواهد بود و از طرفی موجب می‌شود مردم در انتخاب کاندید اصلح خود به اشتباه نیافتند.
وی بیان کرد: در تبیین حماسه 9 دی لازم است با استفاده از ظرفیت‌های ارشاد و حوزه هنری در راستای تقویت بُعد هنری و بازنویسی این جریان با ابزارهای فرهنگی بیشتر تلاش کنیم همچنین با توجه نزدیکی ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) باید از این ظرفیت نیز استفاده شود تا 9 دی به خوبی برای مردم تبیین شود.
قابل اعلام کرد: برای این منظور کمیته‌های مختلفی را مشخص می‌کنیم تا به صورت مناسب و برنامه‌ریزی شده در خصوص بزرگداشت 9 دی اقدام شود.
وی توضیح داد: کمیته ارتباطات با مسئولیت صدا و سیما به این موضوع بپردازد البته از صدا و سیمای استان انتظار داریم در این زمینه به خوبی وارد شود چرا انتظار ما از صدا و سیما در 13 آبان بیشتر بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: کمیته علمی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته فرهنگی با مسئولیت سازمان تبلیغات و اوقاف، کمیته هنری با مسئولیت ارشاد، حوزه هنری و سپاه، کمیته فضاسازی با مسئولیت شهرداری و فرمانداری، کمیته اصناف و بازاریان با مسئولیت اصناف، کمیته دانش‌آموزی با مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش استان و کمیته مراسم با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات استان برای برگزاری بزرگداشت مراسم 9 دی اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول