اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

تعطیلی شرکت بسته‌بندی مواد غذایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: حکم تعطیلی سه ماهه و جریمه 134 میلیون ریالی یک شرکت بسته‌بندی مواد غذایی در تعزیرات حکومتی استان صادر شد.

تعطیلی شرکت بسته‌بندی مواد غذایی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا قشلاقی ظهر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تعطیلی یک واحد شرکت بسته‌بندی مواد غذایی متخلف در استان بیان داشت: مدیرعامل این شرکت پس از تهیه برخی مواد غذایی تولیدی شرکت‌ها اقدام به بسته‌بندی و فروش آن به قیمت بالاتر می‌کرد که در تعزیرات حکومتی استان به بیش از 134 میلیون ریال جریمه محکوم شد.
وی، اقدام شرکت متخلف مذکور را در زمینه خرید چای، خرما، انواع شکلات و... ذکر کرد و ابراز داشت: شرکت مذکور این اجناس را بدون اخذ مجوز بسته‌بندی می‌کرد.
این مسئول با اشاره به تعطیلی شرکت متخلف خاطرنشان کرد: این شرکت به دلیل نداشتن مجوز بسته‌بندی به مدت سه ماه تعطیلی محکوم شد که رأی صادره با اعتراض متهم در شعبه تجدید نظر مطرح و تأیید شد.
وی، رسیدگی به تمام تخلفات اقتصادی بخش‌های دولتی و غیردولتی در محدوده عناوین مطرح شده در قانون تعزیرات حکومتی را از جمله وظایف تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد.
قشلاقی ابراز داشت: قانون تعزیرات حکومتی در زمینه گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، عدم اجرای تعهدات وارد کنندگان، نداشتن پروانه کسب و... اجرا می‌شود.
وی، فروش ارزی و ریالی، فروش اجباری، عدم اعلام موجودی کالا، قرار گرفتن کالا به طور عمده در اختیار اشخاص غیر واجد شرایط و... را جزو وظایف مهم تعزیرات حکومتی برشمرد.
این مسئول، در ادامه برخورد با هرگونه افزایش تعرفه خدمات پزشکی بدون مجوز قانونی در گیلان را از دیگر اقدام‌های تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و جلوگیری از افزایش خودسرانه بهای کالا و خدمات، هرگونه افزایش تعرفه‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بدون کسب مجوز از نظام پزشکی و وزارت بهداشت مجوز قانونی ممنوع است.
وی افزود: افزایش خودسرانه‌ تعرفه‌ها تخلف محسوب می‌شود و تعزیرات حکومتی گیلان در شعب اختصاصی به اینگونه تخلفات به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.
مدیر‌کل تعزیرات حکومتی گیلان ادامه داد: با تعاملاتی که در راستای طرح نظارتی بین دستگاه‌های اجرایی استان، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بازرگانی و نیروی انتظامی وجود دارد گروه‌های گشت مشترک به صورت سیار از حوزه‌‌های مختلف بهداشت مانند مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، داروخانه و درمانگاه‌ها به صورت مداوم بازدید می‌کنند.
وی با اشاره به میزان بازدیدهای صورت گرفته در گیلان بیان داشت: امسال بیش از 2 هزار واحد درمانی مورد بازدید قرار گرفت که تعداد 722 فقره پرونده تخلف در حوزه‌های مختلف درمان، دارو و بهداشت تشکیل شد.
قشلاقی اضافه کرد: از تعداد پرونده مذکور به 719 فقره در شعب ویژه تعزیرات حکومتی رسیدگی شد که متخلفان به361 هزار و 175 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
به گفته وی، در این مدت به 5 هزار و 393 فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات قاچاق کالا و ارز و تخلفات مربوط به بهداشت و درمان در تعزیرات حکومتی گیلان رسیدگی شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول