اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین:

حذف تعطیلی ۱۵ خرداد هزینه‌های فرهنگی غیرقابل جبرانی دارد

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در واکنش به طرح مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای حذف تعطیلی ۱۵ خرداد گفت: حذف تعطیلی ۱۵ خرداد هزینه‌های فرهنگی غیرقابل جبرانی خواهد داشت.

حذف تعطیلی ۱۵ خرداد هزینه‌های فرهنگی غیرقابل جبرانی دارد
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در واکنش به طرح مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در راستای حذف تعطیلی ۱۵ خرداد گفت: امام راحل عظیم‌الشان ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده و خواستار تعطیلی آن شدند در حالی که چند وقتی است مجلسی‌ها به بهانه‌های گوناگون درصدد حذف تعطیلی این روز بزرگ هستند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود ۱۵ خرداد ۴۲ را شناسنامه یک ملت، شناسنامه یک شهر و شناسنامه کشور دانستند و فرمودند بعضی‌ها اصرار دارند  شناسنامه‌های ملی و تاریخی ما را مخدوش کنند و آن افتخارات را از ما بزدایند.
دبیر هماهنگ کننده دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: چرا مرکز پژوهش‌های مجلس اسلامی طوری عمل می‌کند که در گروه آن افرادی قرار گیرد که طبق فرمایش امام خامنه‌ای مدظله العالی قصد مخدوش کردن شناسنامه‌های ملی و تاریخی ما را دارند و می‌خواهند افتخارات ما را بزدایند، مگر نه این است که باید در ارائه هر طرح آثار فرهنگی آن سنجیده شود پس پیشنهاد حذف تعطیلی حرکتی که مبدا نهضت اسلامی است به هیچ وجه منطقی نیست.
وی عنوان کرد: مرکز پژوهش‌ها طرح حذف برخی تعطیلات ملی، دینی و تاریخی را اعلام کرده و این چنین استدلال می‌کند که ساعت کاری مفید در هفته در کشور ما ۱۱ ساعت و در کشورهای پیشرفته ۲۸ ساعت است،خوب باید طرح‌هایی ارائه شود که ساعت کار مفید افزایش یابد، نباید برای مرتب کردن ابرو چشم را نابینا کرد، اگر طرح پژوهشی ارائه می‌شود باید تمام جنبه‌ها سنجیده شود، نباید طرح‌های سکولار مطرح شود، شهادت حضرت زهرا (س)، شهادت حضرت امام جعفر(ع) رئیس مذهب شیعه و ۱۵ خرداد مبدا حرکت انقلاب اسلامی حذف می‌شوند آن وقت ۱۳ فروردین تعطیل می‌ماند، این طرح ننگ آور است.
امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها تعطیلات رسمی را حامل هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی بر اقتصاد کشور دانسته اما ابراز کرده‌اند که هزینه‌های ناشی از حذف برخی تعطیلات ملی و دینی هزینه‌های غیرقابل جبران فرهنگی دربر خواهد داشت و همگان معترف هستند هزینه‌های فرهنگی بسیار سنگین‌تر از هزینه‌های اقتصادی است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین تصریح کرد: طرح مذکور بررسی‌های یکطرفه و غیر کارشناسی همراه خود داشته است و حتی طرح آن در مجلس اسلامی به شدت به حیثیت آن آسیب خواهد زد، ۱۵ خرداد مبدا وجودی انقلاب و عامل برپایی نظام اسلامی در مجلس اسلامی و اصولگرا مورد بی‌مهری قرار گرفته است و موجب خدشه دار شدن الگوهای فداکاری، ولایت‌مداری و حق طلبی کشور خواهد شد، الگوهایی که منجر به حرکت کفن پوشان ۹ و ۱۰ دی ماه ۸۸ ورامین در مبارزه با فتنه و دفاع از ولایت فقیه شده است.
این استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل فرهنگی و دینی در پایان از مجلسی‌ها خواست هرچه سریع‌تر طرح ننگ آور مذکور را اصلاح و یا رد کنند و ریشه‌های انقلابی و مذهبی کشور را نخشکانند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول