اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون؛

15 هزار پرونده تعزیراتی در قم رسیدگی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و 200 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که بررسی 93 درصد این پرونده‌ها به مرحله اجرا رسیده‌ است.

15 هزار پرونده تعزیراتی در قم رسیدگی شد
مهدی ریاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به نقش موثر و کاربردی تعزیرات دراستان قم گفت: وظیفه اداره‌کل تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفاتی است که  گزارش آن توسط دستگاه‌های نظارتی ارسال‌ می‌شود.
وی گفت: سرعت رسیدگی به پرونده‌های مختومه، اجرایی و جرایم وصول شده، ملاکی در نحوه امتیازدهی و ارزیابی تلفیقی پرونده‌های ورودی در تعزیرات حکومتی استان قم است.
ریاضی یادآور شد: جریمه نقدی، نصب پارچه، تعطیلی محل کسب، حبس، لغو پروانه واحد تولیدی، درج در پرونده واحد تولیدی، ضبط کالا به نفع دولت و معدوم کردن کالای غیر بهداشتی از جمله مجازات‌های تعزیرات حکومتی استان قم برای متخلفان است.
وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان وظیفه نظارت بر پرونده‌های جرایم صنفی و غیرصنفی، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز را به عهده دارد، ابراز داشت: صلاحیت رسیدگی به تخلفات صنفی و غیر صنفی، دولتی و غیردولتی از جمله کم‌فروشی، گرا‌ن‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار و عرضه خارج از شبکه برعهده اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قم است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم عنوان کرد: رسیدگی به جرائم ایجاد نوسانات پزشکی غیرمجاز، خودداری بیمارستان از عدم پذیرش و خدمات، به کارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در موسسات پزشکی، ترک موسسه پزشکی توسط فرد فنی، گرانفروشی دارو در داروخانه‌ها، فروش بدون نسخه پزشک، عدم رعایت فرمول ساخت توسط شرکت‌های تولیدی خوردنی و آشامیدنی و بهداشتی، عدم حضور مسئول فنی در زمان تولید، تولید بدون پروانه ساخت، عرضه و تولید کالاهای غیر بهداشتی در فروشگاه‌ها نیز از دیگر تخلفات قابل پیگیری در تعزیرات حکومتی استان قم است.
وی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق ارز و کالا را از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره‌‌کل برشمرد و اظهار داشت: زمانی که کالاهای خارجی بدون پرداخت عوارض گمرکی از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند این کالاها وارد گمرک شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
ریاضی در خصوص عدم پرداخت جزای نقدی و جریمه توسط متخلفین تصریح کرد: اگر فردی از پرداخت جریمه و یا جزای نقدی خود امنتاع ورزد، ابتدا محل کسب و واحد تولیدی وی تعطیل می‌شود و اگر در ادامه از پرداخت خودداری کند، جریمه مذکور از محل فروش اموال و کالای فرد متخلف دریافت می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم اذعان داشت: چنانچه فرد اموالی نداشت در صورت لزوم بازداشت می‌شود.
وی در پایان با اشاره به عملکرد هشت ماه تعزیرات حکومتی استان قم گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و 200 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که بررسی 93 درصد این پرونده‌ها به مرحله اجرا رسیده‌ است.
ریاضی ابراز داشت: جزای نقدی بابت کل این پرونده‌ها نیز 46 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که حدود پنج میلیارد آن دریافت شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول