اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرهنگسرای استاد شهریار؛

نونهالان مهدهای باقرشهر فرهنگ عاشورا را آموختند

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگسرای استاد شهریار گفت: کودکان مهدهای فرهنگسراهای باقرشهر با پوشیدن رخت عزای امام حسین(ع) و سوگواری در این فرهنگسرا، فرهنگ عاشورا را آموختند.

نونهالان مهدهای باقرشهر فرهنگ عاشورا را آموختند
باقر صمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت:  کودکان سه مهد فرهنگسراهای شهرداری باقرشهر به سوگ فرزند شیرخوار حضرت سیدالشهداء (ع) نشستند و برای شکوفه نوشکفته کربلا اشک ماتم ریختند.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این فرهنگسرا در دهه دوم ماه محرم گفت: این مراسم با همکاری روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر و با حضور کودکان مهدهای فرهنگسرای عطر نرگس و خانه فرهنگ آفتاب و با هدف آشنائی و آموزش استعاره‌ها و فرهنگ عظیم اسلامی در این فرهنگسرا برگزار شده است. 
مسئول فرهنگسرای استاد شهریار در ادامه خاطرنشان کرد: در این برنامه کودکان همراه مادران خود به تصویرگری، نقاشی و عزاداری واقعه عاشورا پرداختند و در پایان با نذوراتی که توسط مردم تهیه شده بود از حاضران پذیرائی شد. 
مسئول فرهنگسرای استاد شهریار با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ غنی اسلامی بین کودکان و آشناسازی ایشان با وقایع روز عاشورا تصریح کرد: آموزش مذهبی و فرهنگی باید از سنین کودکی آغاز شود و در این برنامه تلاش شد با زبان ساده و کودکانه واقعه عاشورا برای کودکان تشریح شود.
این گزارش حاکی است، همزمان با روز هفتم این مراسم صبح امروز با حضور معاون اجرایی شهردار باقرشهر و مسئولان فرهنگسراهای باقرشهر برگزار شد.
در این برنامه کودکان با ملبس شدن به رنگ سیاه سوگ حضرت سیدالشهداء (ع) و گذر از طاق قرآن و اسپند و با در دست داشتن طبل و سنج عزاداری کردند و یکی از آنها به نوحه سرائی پرداخت.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول