اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

رسالت آموزش و پرورش تربیت عاشورایی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: رسالت آموزش و پرورش بسیار سنگین است و باید قشر جوان و نوجوان را با نهضت امام حسین (ع) آشنا و آنان را عاشورایی تربیت کند.

رسالت آموزش و پرورش تربیت عاشورایی دانش‌آموزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید حسین رکنی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش بردخون اظهار داشت: باید به تزکیه و شکوفایی استعدادها اهتمام کنیم و دشمن را که نسل جوان را هدف قرار داده است، ناامید کنیم.
وی تصریح کرد: اگر ضعف داشته باشیم، زیان می‌بینیم و باید از توان معلمان بهره بگیریم که رسالتی خطیر و حساس دارند.
امام جمعه بردخون با اشاره به حادثه عاشورا گفت: مهم‌ترین عامل ایجاد این حادثه دلخراش عدم آگاهی و بی‌بصیرتی مردم بود زیرا بسیاری از مردم نمی‌دانستند برای چه به جنگ امام حسین (ع) آمده‌اند.
رکنی افزود: بی‌بصیرتی مردم بیشترین ضربات را بر پیکر اسلام وارد کرد و مردم خوب و بد را از هم تشخیص نمی‌دادند و امروز نیز در نظام اسلامی همان وقایع تکرار می‌شود، گاه برخی مجالس عزاداری کیفیت ندارند و دارای پیام نیستند و هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و حتی برخی نوحه‌ها توهین به اهل بیت است.
وی خاطرنشان کرد: 9 دی که میثاق حضور مجدد مردم در صحنه و تجدید عهد با رهبری و نظام بود، در پیش است و باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم تا بار دیگر این حماسه عظیم تکرار و دشمن مأیوس و شرمنده شود.
بخشدار بردخون نیز در این نشست گفت: شورای آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در پیگیری و حل مشکلات و نیازها و حمایت از تعلیم و تربیت دارد و اگر بتوانیم مصوبات این نشست‌ها را اجرا کنیم امید داریم موفقیت‌ها بیشتر شود.
مسعود محمدپور افزود: بر اساس ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان، شورای منطقه در سال گذشته مقام هفتم استان را کسب کرده است و با توجه به عملکرد خوبی که داشته انتظار می‌رفت در جایگاه بهتری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: نباید منطقه محروم بردخون که از لحاظ درآمدی پایین است با شهرستان‌های برخوردار از شرکت‌ها و کارخانجات و دستگاه‌های حمایتی قوی مقایسه کرد و این تبعیضی است که نیاز به بازنگری دارد.
محمدپور اضافه کرد: اداره‌ها و نهادهای بخش بردخون در زمینه تجهیز مدارس به کلاس‌های هوشمند تلاش کنند و با توجه به مصوبه هیئت وزیران هرگونه مشارکتی در هوشمندسازی مدارس صورت دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: موفقیت اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان از قدرت نظام اسلامی است.
حسین مصلحی‌پور افزود: در چند روز آینده سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با حضور مسئولان بلندمرتبه کشور رونمایی می‌شود که این نیز موفقیتی عظیم برای نظام تعلیم و تربیت است.
وی اظهار داشت: نهضت ملی حفظ قرآن در منطقه آغاز شده است و 280 نفر سهمیه داریم که تاکنون دانش‌آموزان و فرهنگیان استقبال خوبی از آن داشته‌اند.
مصلحی‌پور ادامه داد: مصوبه هیئت وزیران در زمینه دریافت 50 درصد هزینه مصرف برق و آب و گاز طبیعی و نرخ نفت سفید و گازوئیل مصرفی واحدهای آموزشی و پرورشی از ابتدای سال 90 ابلاغ شده است ولی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و این نیازمند همراهی و همکاری ادارات ذیربط است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این همه دستگاه‌های اجرایی باید امکانات و تجهیزات لازم را برای اتصال و هوشمندسازی یک واحد آموزشی یا پرورشی تامین کنند و انتظار داریم در این منطقه نیز مقدمات کار فراهم شود.
مصلحی‌پور همچنین وضعیت احداث واحدهای آموزشی در منطقه را نامناسب دانست و گفت: روند ساخت مراکز آموزشی رضایت‌بخش نیست و پیشرفت زیادی نداشته‌اند و اداره کل نوسازی نیازمند اعتبار برای اتمام طرح‌ها در موعد مقرر است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول