اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان خبر داد:

رشد 13 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از رشد 13 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در همدان خبر داد.

رشد 13 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا
افشین محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در تاسوعا و عاشورای امسال یک هزار و  198 اهداکننده برای اهدای خون به مرکز مراجعه کردند که نسبت به سال قبل 13 درصد رشد داشت.
وی تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و 50 نفر در این دو روز به اهدای خون اقدام کردند که امسال نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشت.
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه بیشترین اهدای خون در شهر همدان و سپس در کبودراهنگ صورت گرفت، افزود: با توجه به اینکه اهداکنندگان در این دو روز زیاد بودند، در مرکز انتقال خون تعداد تخت‌ها افزایش یافت تا جوابگوی مردم باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این دو روز از نیروهای بازنشسته و هلال احمر نیز استفاده شد تا مردم خدمات را به خوبی دریافت کنند و مشکلی در اهدای خون که اهدای زندگی است، وجود نداشته باشد.
محمدی با بیان اینکه فرمانداری کبودراهنگ در اهدای خون مردم کبودراهنگ در این دو روز همکاری مناسبی داشت، افزود: در این شهر هم هلال احمر و هم مراکز بهداشتی اهدای خون را برعهده داشتند و فرمانداری کبودراهنگ نیز فضای خوبی را در اختیار اهداکنندگان قرار داد که به لحاظ سیستم گرمایشی و گنجایش مناسب بود.
وی یادآور شد: در روزهای تاسوعا و عاشورا تیم‌های سیار مرکز انتقال خون در فامنین و دمق حضور یافتند که مورد استقبال مردم این شهرها قرار گرفته بود.
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان ابراز داشت: در سال جاری تاکنون 53 تیم به ادارات، مراکز شهرستان‌ها و کارخانه‌ها اعزام شده‌اند تا کارمندان و مسئولان نیز بتوانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
وی با بیان اینکه هر ماه دو بار تیم سیار در شهرستان نهاوند حضور می‌یابد، گفت: در تاریخ‌های16 و 30 هر ماه تیم سیار در جمعیت هلال احمر نهاوند مستقر می‌شوند، و مردم نیز همواره حضور می یابند.
محمدی با اشاره به اعزام تیم‌ها به سایر شهرها نیز گفت: در تویسرکان سال قبل یک تیم حضور می‌یافت اما امسال به دو تیم ارتقا یافته است، و در شهرستان‌های اسدآباد، کبودراهنگ نیز یک تیم حضور می‌یابد اما در بقیه شهرها به علت پرهزینه بودن یک بار خونگیری می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول