اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند فیروزه‌ فام نیشابوری:

آرزوی تقدیم تابلوی فیروزه ‌فام عصر عاشورا را به فرشچیان دارم

خبرگزاری فارس: هنرمند فیروزه‌ فام نیشابوری گفت: تابلوی عصر عاشورا استاد فرشچیان را با هنر فیروزه ‌فام تهیه کرده‌ام که آرزو دارم این تابلو را به ایشان تقدیم کنم.

آرزوی تقدیم تابلوی فیروزه ‌فام عصر عاشورا را به فرشچیان دارم
حسین نیک طلب در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب زندگی و آثار هنری حاج میرزا آقا امامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فیروزه ‌فام هنری است که با سنگ‌های قیمتی فیروزه و عقیق که هر دو مقدس است، انجام می‌گیرد.
وی که از استان نیشابور به اصفهان سفر کرده است، بیان داشت: تابلویی که از چهره استاد فرشچیان امشب به ایشان تقدیم شد بسیار ظریف و تمام تارهای مو و دیگر اجزا صورت با کنار هم قرار گرفتن دانه‌های ریز سنگ‌های فیروزه و عقیق به وجود آمده است.
هنرمند فیروزه‌ فام نیشابوری با اشاره به اینکه این هنر ابداعی خودش است، تصریح کرد: تا کنون با هنر فیروزه ‌فام چهره‌های مشاهیری همچون خیام، فردوسی و ابوعلی سینا را معرق کرده که بسیاری از این آثار در موزه‌های خارج کشور موجود است.
نیک‌طلب10 نسل از اجداد خود را فیروزه‌ تراش دانست و تاکید کرد: کاری که به مدت هشت سال بر روی آن کار کرده‌ام، تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان در اندازه 150 در 80 سانتی‌متر است که آرزو دارم این تابلو را به ایشان تقدیم کنم.
وی که تاکنون چهار تابلو از آثار خود را به مقام رهبری تقدیم کرده است، اضافه کرد: پنج تابلو نیز به رئیس جمهور داده‌ام که تمامی این کارها را با عشق انجام می‌دهم.
هنرمند فیروزه‌ فام نیشابوری با اشاره به اینکه هنر فیروزه ‌فام کار بسیار سختی است، افزود: به دلیل اینکه سنگ فیروزه به صورت یک دست نیست و باید به صورت قطعات کوچکی این سنگ‌ها را کنار یکدیگر قرار داد تا تصویر مورد نظر به وجود آید.
وی که در سال جاری نفر سوم ششمین جشنواره رضوی هنرهای تجسمی شده است، ادامه داد: چون ممتاز انجمن خوشنویسان و مجسمه‌ساز و پیکر تراش بوده‌ام، توانسته‌ هنر فیروزه ‌فام را بدون استاد و با ابداع و ابتکار خودم به سرانجام برسانم.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول