اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان تاکید کرد:

لزوم تبیین فرهنگ عاشورا برای جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: باید واقعه عاشورا به صورت صحیح برای جوانان و نوجوانان تبیین و روشنگری شود.

لزوم تبیین فرهنگ عاشورا برای جوانان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام فرجی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‌نور زنجان اظهار داشت: در عاشورا سر امام حسین (ع) را نبریدند، بلکه با این اقدام دشمنی آشکار خود را با سایر پیامبران الهی نیز اعلام کردند.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که در واقعه عاشورا به مخالفت با امام حسین (ع) پرداختند، دشمنی خود را با اسلام و مسلمانان نشان دادند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان اذعان داشت: باید واقعه عاشورا به صورت صحیح برای جوانان و نوجوانان تبیین و روشنگری شود.
وی تصریح کرد: در صورتی که فرهنگ عاشورا به خوبی تبیین و تفهیم نشود، این فرهنگ تبدیل به یک حادثه می‌شود.
فرجی در بیان ابعاد مختلف ظلم در روز عاشورا افزود: قاعده جنگ در اعصار مختلف این است که پس از کشتن رقیب او را رها می‌کنند اما، در واقعه عاشورا دشمنان پس از به شهادت رساندن امام حسین (ع) سر این بزرگوار را از تن او جدا کردند که این امر نشان از بی‌دینی کامل دشمنان امام دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف امام حسین (ع) از سفر به کربلا انجام امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: امام حسین (ع) قصد خونریزی و جنگ نداشتند.
امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) تا آخرین لحظات عمر خود اقدام به امر به معروف و نهی از منکر دشمنان کردند، اضافه کرد: این معصوم برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر با همه دارایی خود به مقابله با دشمنان پرداختند.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا ابعاد مختلفی دارد و هنوز هم بسیاری از ابعاد این واقعه برای نوجوانان و جوانان تشریح نشده است، ادامه داد: مسئولان و خانواده‌ها نقش مهمی در تبیین واقعه عاشورا دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان همچنین با اشاره به ترویج انجام امر به معروف و نهی از منکر در بین جوانان و نوجوانان یادآور شد: دانشگاه‌ها مکان مناسبی برای ترویج هر چه بهتر این فرهنگ هستند.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین افراد جامعه و همچنین نحوه برخورد با فردی که اقدام به انجام عمل اشتباه کرده است، یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه فرد آمر به معروف و ناهی از منکر قرار گیرد.
فرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات دشمنان در زمینه مقابله با اسلام یادآور شد: مبارزه با شیعیان و فرهنگ مهدویت کاری غیر ممکن است، چرا که مهدویت با فرهنگ شیعیان آمیخته شده است.
وی در ادامه با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی توسط کشورهای غربی اضافه کرد: اقداماتی که دشمنان در تهاجم فرهنگی انجام می‌‌دهند، در راستای مبارزه با اسلام و اسلام ستیزی است.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه دشمنان با اقدامات مختلف و با توزیع و عرضه فیلم‌های مبتذل در راستای انحراف جوانان تلاش می‌کنند، اضافه کرد: انجام اقدامات فرهنگی و برگزاری جلسات توجیهی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان در مقابله با این اقدام دشمنان تاثیر بسزایی دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های استان با برگزاری جلسات مختلف اقدام به آگاه‌سازی جوانان در زمینه تهاجم فرهنگی می‌کنند، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی موضوع بسیار مهمی است و برگزاری جلسات در این زمینه باید به صورت مستمر صورت گیرد.
فرجی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار خانواده‌ها در زمینه توجیه جوانان در مورد تهاجم فرهنگی افزود: خانواده‌ها با آگاه سازی جوانان در این زمینه کمک شایانی به سالم‌سازی جامعه می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول