اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکار‌م شیرازی:

کوردلان وهابی نمی‌توانند جلوی شور عاشورا را بگیرند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت:‌ کوردلان وهابی تکفیری با کشتار مردم بی‌گناه و عزادار می‌خواهند جلوی عاشورا را بگیرند، غافل از اینکه این اقدامات شور عاشورا را بیشتر می‌کند.

کوردلان وهابی نمی‌توانند جلوی شور عاشورا را بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: مراسم‌ برگزار شده در عاشورای امسال از عاشورای سال‌های گذشته از نظر کیفیت و کمیت برتری داشت.
وی تاکید کرد: شور عاشورا سال به سال بیشتر می‌شود و ما معتقدیم که همین عاشوراست که نظام جمهوری اسلامی و شیعه را در دنیا و به یک معنا اسلام را بیمه می‌کند.
این مرجع تقلید عنوان کرد: به سهم خود از همه عزاداران حسینی که در برپایی مراسم‌ عاشورا نقش‌آفرینی داشتند تشکر می‌کنم، هرچند که آنها نیازی به تشکر ندارند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از سیاستمداران انگلستان گفته است که غربی‌ها زیاد نسبت به تحریم‌ها و فشارها بر ایران اصرار نداشته باشند؛ چراکه آنها به وسیله عاشورا خودشان را بیمه می‌کنند و مغلوب نمی‌شوند.
‌مکارم‌شیرازی بیان کرد: معلوم می‌شود که از دیدگاه آنها نیز عاشورا چنین تاثیری دارد و واقعاً نیز همین‌طور است.
وی گفت: متاسفانه در روز عاشورای امسال دشمنان کوردل به گمان اینکه می‌خواهند با نور آفتاب مبارزه کنند به صفوف عزاداران حسینی در برخی کشورها حمله کرده و جمعی را شهید کردند و بسیار مورد ناراحتی همه شد و همه دنیا اعم از مسلمان و غیرمسلمان آن را محکوم کردند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کوردلان وهابی تکفیری با این کارها می‌خواهند جلوی عاشورا را بگیرند، غافل از اینکه این اقدامات شور عاشورا را بیشتر می‌کند.
وی گفت: در سال‌های گذشته این همه افراد با پای پیاده به سمت کربلا رفته و قربانی زیادی دادند، ولی امسال جمعیت بیشتر و باشکوه‌تری به سمت کربلا پیاده راه افتادند.
مکارم‌شیرازی تاکید کرد: نمی‌دانیم اینها کی می‌خواهند از خواب غفلت بیدار شده و دست از این جنایات و کشتار مردم بی‌گناه بردارند.
وی با اشاره به اینکه عاشورا از مسئله مستحب خارج شده و به‌صورت حداقل یک واجب کفایی تبدیل شده است، گفت: برادرانی از پاکستان استفتاء کرده بودند که ممکن است در دستجات عزاداری تلفات دهند و به این استفتاء پاسخ دادیم که نباید دستجات را تعطیل کنید و کسانی که در این راه کشته شوند، شهید محسوب می‌شوند و همین مسئله نیز شیعه را در همه جا سربلند نگه داشته است و تا ابد این آتش و شعله، فروزان خواهد ماند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول