اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل:

زنان مبارز عاشورایی متجلی صبر و مقاومت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: آموزش صبر و مقاومت‏ حماسه عاشورا در زنان آگاه و مبارز متجلى شده است.

زنان مبارز عاشورایی متجلی صبر و مقاومت هستند
 به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام محسن عارفی امروز در محفل انس با قرآن کریم در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار داشت: برگزاری اینگونه محافل موجب ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی بیشتر مردم با قرآن و مفاهیم آن می‌شود.
وی افزود: به طور مداوم این محافل برای دانش‌آموزان با هدف آشنایی بیشتر آنان و انس با قرآن کریم برگزار خواهد شد.
عارفی گفت: در کربلا زن و مقامش رنگ و بویی از ضعف و پژمردگی نداشت بلکه زن آگاهانه حضور می‌یافت و می‌دانست چه می‌خواهد و به کجا می‌رود، هر زنی که در آن صحنه حاضر بود در معنی حقیقی کلام زن بوده و با زنان جامانده از مکتب عاشورا متفاوت بوده است.
وی ادامه داد: زن صرفاً موجودی نیست که به واسطه ضعف متکی بر مرد باشد بلکه با تفکرات خویش می‌تواند در مقام یک شریک زندگی، همسرش را از تردیدهای زندگی برهاند.
عارفی به نقش زنان در عرصه صبر اشاره کرد و یادآور شد: روحیه مقاومت و تحمل زنان در مقابل شهادت مردان اسلام در کربلا از درس‌هاى نهضت عاشورا بود که اوج این صبورى در رفتار زینب کبرى(س) جلوه‏گر شد.
وی گفت: آموزش صبر و مقاومت‏حماسه عاشورا در زنان آگاه و مبارز متجلى شده و در طول جنگ تحمیلى زنان مبارز و فداکار انقلاب اسلامى ایران نشان دادند که آموزش صبر و مقاومت را از شیر زنان کربلا به خوبى آموخته‏اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل به نقش دیگر زنان در کربلا در قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: درس دیگر زنان قهرمان در کربلا، حفظ ارزش‌هاى دینى و اعتراض به هتک حرمت‏ خاندان نبوت و رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم‌هاى آلوده بوده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول