اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان:

برگزاری همایش عاشوراییان ویژه خواهران در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان از برگزاری همایش عاشوراییان ویژه خواهران به زودی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش عاشوراییان ویژه خواهران در آبادان
حجت‌الاسلام سیدموسی ‌مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تنوع برنامه‌های مساجد، بزرگداشت مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و استفاده از پیشنهادات جوانان در اجرای برنامه‌ها از عوامل جذب جوانان به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است.
وی افزود: امروزه 70 درصد از جوانان در فعالیت‌های فرهنگی شرکت دارند و نوجوانان و جوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: برخورد شایسته هیئت‌ امنا و روحانی و واگذاری مسئولیت به جوانان از دیگر عوامل حضور جوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد است.
وی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت از دیگر عوامل جذب جوانان به مسجد است. اضافه کرد: روحانی و وعاظ مستقر در شهرستان از نیمه مهرماه فعالیت فرهنگی و مذهبی خود را در خصوص این ماه خون بر شمشیر آغاز کرده است.
مدنی گفت: عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک فرهنگ است که همه باید ابعاد و زوایای مختلف آن را بررسی کنند.
وی ادامه داد: همه باید درس‌های عاشورا را الگوی زندگی خود قرار دهند و به امر به معروف و نهی از منکر توجه جدی داشته باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با اشاره به اینکه به‌زودی "همایش عاشوراییان" ویژه خواهران در این شهرستان به اجرا درمی‌آید، افزود: این همایش با هدف برنامه‌ریزی درباره فعالیت‌های مذهبی ایام محرم برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: ایجاد وحدت و همدلی میان هیئت‌ها در برگزاری مراسم محرم و هم‌اندیشی درباره آسیب‌های عزاداری در راستای ارتقای سطح کیفی این برنامه‌ها از دیگر اهداف برگزاری همایش عاشورائیان است.
مدنی با اشاره به اینکه همه وظیفه دارند در مراسم سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان حضوری گسترده داشته باشند، گفت: در این راستا علاوه بر مراسم عزاداری، درک اهداف نهضت عاشورا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان کرد: والدین وظیفه دارند فرزندان خود را از سنین ابتدا با فرهنگ عاشورای حسینی آشنا کنند و معلمان نیز باید درس‌های عاشورا را بیش از پیش به دانش‌آموزان یاد دهند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان گفت: آشنایی هر چه بیشتر جوانان با ارزش‌های اسلامی و انقلابی نقش مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد.
وی در پایان بر نقش بی‌بدیل زنان در حفظ و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش گامی مؤثر در راستای افزایش و ارتقای سطح آگاهی جوانان شهرستان به‌ویژه بانوان این مرز و بوم برداریم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول