اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه سوم ماه محرم جاری صورت می‌گیرد؛

برگزاری بصیرت عاشورایی در بارگاه 120 امام‌زاده اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هم‌زمان با دهه سوم ماه محرم جاری برنامه بصیرت عاشورایی در بارگاه 120 امام‌زاده و بقاع متبرکه موجود در سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری بصیرت عاشورایی در بارگاه 120 امام‌زاده اصفهان
حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه جوانان باید با شعائر دین اسلام آشنا شوند، اظهار داشت: مردم و به ویژه جوانان باید با بهره‌گیری از شعائر دین اسلام به اصل حادثه عاشورا بپردازند و رهرو راه امام حسین (ع) برای مبارزه با استکبار و مقابله با افکار یزیدی باشند.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با افکار غلط و خرافات موجود در جامعه از وظایف تمام ایرانیان است، اضافه کرد: افکار غلط و استراتژیک‌های استکبار و صهیونیسم به دنبال رسوخ در ریشه‌های جامعه است اما وجود فرهنگ عاشورایی در میان ایرانیان مانع از تحقق اهداف دشمنان ایران و اسلام در میان مردم و به ویژه جوانان می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ضرورت فرهنگ‌سازی حادثه عاشورا و ارزش‌های اسلامی در میان مردم اشاره کرد و بیان داشت: عالمان و روحانیان اسلام باید زیبایی‌های دین اسلام را به تمامی مردم نشان بدهند و این ارزش‌ها را به عنوان یک فرهنگ اصیل در دل مردم زنده کنند.
وی با اشاره به ضرورت برخورد با افرادی که به عنوان اصل بروز جریان‌های انحرافی در راستای تخریب دین اسلام و ارزش‌های آنها در جامعه هستند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین فکر مردم و جوانان باید مبارزه با استکبار باشد و این افراد باید تمام قوا و قدرت خود را به منظور مبارزه علیه استکبار به کار بگیرند.
اژدری با اشاره به اینکه جنبه‌های مهم و ارزش‌های قیام امام حسین (ع) باید به میزان بسیاری مورد توجه مردم قرار بگیرد، ادامه داد: بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی موجود در سطح شهر‌ها امام‌زاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد هستند و در حال حاضر ظرفیت‌های عظیمی در سطح این مراکز به منظور انجام برنامه‌های فرهنگی وجود دارد.
وی به ظرفیت‌های موجود در این اماکن اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های مکانی، وجود زائران بسیار و عشق و علاقه مردم برای فعالیت در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه موجود در سطح استان وجود دارد و این ظرفیت‌ها باید به صورت مفید و مناسب مورد استفاده قرار بگیرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر اجرای تمام برنامه‌های فرهنگی در ایام مختلف سال در بارگاه امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه از مهم‌ترین رویکرد‌های این سازمان محسوب می‌شود.
وی به استقبال بی‌نظیر و چشمگیر مردم در این زمینه اشاره کرد و افزود: تمام مراسم‌های دینی و مذهبی باید در این اماکن برگزار شود و با تحقق این موضوع مردم و به ویژه جوانان به سوی فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دین اسلام گرایش پیدا می‌کنند.
اژدری با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در مورد نقش این مکان‌ها در راستای آرامش افراد اظهار داشت: جوانان با قرار گرفتن در کنار امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه به آرامش روحی و روانی دست می‌یابند و بقاع متبرکه باید به مکان آرامش و برطرف شدن مشکلات افراد تبدیل شود.
وی به ضرورت فراهم شدن زمینه‌های لازم در راستای آرامش افراد در این مکان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نشانه دست‌یابی به آرامش این است که بقاع متبرکه موجود در سطح شهر‌ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و تحقق این موضوع به انجام تمام موارد مشخص شده در این زمینه بستگی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات مورد نیاز برای تبدیل شدن این اماکن به قطب فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و هم‌زمان با دهه سوم ماه محرم جاری برنامه بصیرت عاشورایی در بارگاه 120 امام‌زاده و بقاع متبرکه موجود در سطح استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه به صورت شاخص نیز در اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: بصیرت عاشورایی نیز به صورت شاخص در یکی از امام‌زاده‌های موجود در مرکز اصفهان برگزار می‌شود و با برگزاری این برنامه بصیرت مردم و به ویژه جوانان نسبت به عاشورا افزایش می‌یابد.
اژدری با بیان اینکه این برنامه در سال جاری نیز در اصفهان برگزار شده است، تاکید کرد: محور اجرای این برنامه بصیرت عاشورایی بوده و اصفهان این برنامه را به صورت شاخص برگزار کرده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول