اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید عاشورا شفاف‌سازی شود تا مردم تکلیف خود را در حوادث بدانند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید وقایع و اصل فاجعه عاشورا برای مردم شفاف‌سازی شود تا مردم تکلیف خود را در حوادث روز بدانند.

باید عاشورا شفاف‌سازی شود تا مردم تکلیف خود را در حوادث بدانند
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در حاشیه مراسم مجالس عزاداری اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: اساس نهضت عاشورا همین معانی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چون بحران‌های مختلف اجتماعی سیاسی در برهه‌های مختلف ممکن است اتفاق بیفتد، لذا مردم باید در این مجلس به وظایف خود آشنا شوند تا در بحران‌ها متوجه شوند چه باید بکنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید مجالس سوگواری به ایجاد بصیرت در مردم و توجه دادن آن‌ها به خطرات و فتنه‌ها کمک کند که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هم هست.
موحدی تأ‌کید کرد: مراسم عزاداری باید به گونه‌ای باشد که سبب ارتقای بینش و آگاهی مردم نسبت به مسائل روز شود.
وی درباره اختصاص وقفیات برای جلسات شبیه‌خوانی، افزود: اگر این شبیه‌خوانی‌ها به گونه‌ای باشد که در ماتم اهل‌بیت(ع) اشک‌ها از چشم جاری شود، اختصاص عواید وقفیات محرم به این‌گونه مجالس اشکالی ندارد.
وی تصریح کرد: وقفیات باید در مسیر رشد انسان‌ها قرار گیرد.
موحدی با تجلیل از سلسله برنامه‌های عزاداری اوقاف نیشابور در دهه دوم محرم، خواهان اختصاص وقفیات بیشتر برای عزاداری‌ها است.
 مجالس عزاداری اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با عنوان بصیرت عاشورایی با مراسم قرائت قرآن کریم، زیارت عاشورا، سخنرانی، اجرای نمایش‌های آیینی، مداحی و پذیرایی به ‌مدت یک هفته در ورزشگاه انقلاب این شهر در حال اجرا است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول