اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پژوهش؛

معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری مراسم تجلیل معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر در هفته پژوهش خبر داد.

معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر تجلیل می‌شوند
معصوم هاشم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته پژوهش توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: در آغاز هفته پژوهش زنگ پژوهش همزمان با سراسر کشور در مدارس استان نواخته خواهد شد که در این راستا مراسمی به صورت نمادین با حضور مسئولین ارشد استان در دبیرستان آزادگان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در دومین روز این هفته، همایش پژوهش در آموزش و پرورش با سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور مدیران اداره‌کل، نواحی و مدارس آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره­کل آموزش و پرورش استان قم افزود: این برنامه با هدف کلی توسعه آموزش و پرورش در زمینه پژوهش و در راستای ارتقای سطح بینش مدیران در این زمینه اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان، برگزاری همایش معلمان پژوهنده است که طی آن از معلمان پژوهشگر تجلیل می‌شود.
هاشم­زاده بیان کرد: این معلمان از میان کسانی که در سال گذشته در برنامه اقدام پژوهی مدارس شرکت داشته‌اند، انتخاب شده‌اند. 
به گفته وی، اقدام پژوهی، پژوهشی است که معلمان یا مدیران روی مشکلات کلاس یا مدرسه خود انجام می‌دهند و از آنجا که دانشگاه­های کشور ظرفیت پژوهش درباره تمام مسائل آموزش و پرورش را ندارند، لازم است تا خود فرهنگیان به عرصه پژوهش وارد شده و در این زمینه تلاش کنند.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره­کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در سال گذشته 400 معلم در سطح استان قم در طرح اقدام پژوهی فرهنگیان شرکت کردند که از 116 پژوهش که 70 درصد امتیاز ارزشیابی را کسب کرده­اند، تجلیل می‌شود.
وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با هدف وارد کردن تمام معلمان در عرصه پژوهش به تقویت فعالیت­های پژوهشی در مدارس پرداخته که در طی این تلاش­ها، سال گذشته استان قم به عنوان استان نمونه در این زمینه انتخاب شد.
هاشم­زاده تصریح کرد: همچنین در این هفته برنامه تقدیر از دانش­آموزان پژوهشگر با مشارکت دفتر امور نخبگان استانداری قم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کمیته درهای باز ستاد هفته پژوهش استانداری نیز با آغاز هفته پژوهش، اعزام دانش­آموزان به مراکز صنعتی، علمی و پژوهشی را آغاز خواهد کرد.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره­کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در جریان این برنامه حدود 70 گروه دانش­آموزی از این مراکز بازدید کرده و با فعالیت­های آنها آشنا خواهند شد.
وی گفت: همچنین نمایشگاهی از آثار پژوهشی فرهنگیان در طول هفته پژوهش صبح و بعد از ظهر در مرکز تحقیقات فرهنگیان واقع در خیابان هنرستان بر پا می‌شود.
هاشم­زاده با بیان اینکه برنامه­های پژوهشی در طول سال در آموزش و پرورش جریان دارد، افزود: هفته پژوهش تنها بهانه­ای برای تشویق دانش­آموزان و معلمان پژوهشگر است.
وی ادامه داد: معلم پژوهشگر، معلمی است که با کار شبانه‌روزی تلاش می­کند وضع موجود آموزشی و پژوهشی در مجموعه خود را بهبود بخشد.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره­کل آموزش و پرورش استان قم در پایان تصریح کرد: ایده­آل برای مجموعه آموزش و پرورش این است که تمام عوامل آن به طور مستمر در حال پژوهش باشند، اما شرایط تحقق این ایده­آل در حال حاضر در آموزش و پرورش آنگونه که باید و شاید فراهم نشده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول