اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2ساری:

دانش‌آموزان استثنایی توان گذراندن ساعت اضافی را ندارند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پروش ناحیه دو ساری گفت: دانش‌آموزان استثنایی توان گذراندن ساعت‌های اضافی در کلاس درس را ندارند.

دانش‌آموزان استثنایی توان گذراندن ساعت اضافی را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس ازساری، محمدمهدی بریمانی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش ساری با بیان اینکه طولانی شدن ساعات درسی مدارس موجب خستگی دانش‌آموزان استثنایی است، ابراز داشت: دانش‌آموزان استثنایی توان گذراندن ساعات اضافی در کلاس درس را ندارند و تعطیلی پنجشنبه‌ها باعث رنجش این دسته از دانش‌آموزان شده است.
وی یادآور شد: مدارس استثنایی هشت تا 11 صبح فعالیت درسی داشته و هم‌اکنون افزایش ساعات درسی در توان دانش‌آموزان استثنایی نیست.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری بیان داشت: برخی از تصمیم‌های نظام آموزش و پرورش باید طوری برنامه‌ریزی شود تا برای دانش‌آموزان استثنایی هم قابل اجرا باشد.
بریمانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در اعتبارات فرهنگی دولت سهمی ندارد، تصریح کرد: همان گونه که سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی از اعتبارات فرهنگی سهمی می‌برند آموزش و پرورش هم از این اعتبارات برای اعتلای فرهنگی بی‌بهره نباشند.
 
* 90 درصد دانش‌آموزان مدارس آیت الکرسی را حفظ هستند
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان ساری نیز با بیان اینکه در بحث گفتمان دینی دانش‌آ‌موزان نخبگان دینی و روحانیونی از قم دعوت شدند تا با حضور در مدارس به وظایف دینی و پاسخ به شبهات دانش‌آموزان بپردازند، گفت: آموزش و پرورش ناحیه دو ساری با همکاری سپاه کربلا میزبان برنامه گفتمان و همایش تربیت دینی دانش‌آموزان در کانون پرورشی شهید فهمیده شد.
حجت الاسلام اکبر حنیف‌نژاد میزبانی آموزش و پرورش در تلاوت شش جزء قرآن کریم که به صورت کشوری برگزار شد را از برنامه‌های پرورشی این اداره دانست و تصریح کرد: 200 دانش آموز در برنامه قرائت شش جز قرآن که به صورت کشوری در ساری برگزار شد حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه حفظ و همخوانی آیت الکرسی که از سوی دانش آموزان اجرا می‌شود از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در مدارس است، اذعان داشت: 90 درصد از دانش‌آموزان مدارس آیت الکرسی را حفظ هستند و مقرر شد که جزء 30 قرآن از سوی دانش آموزان قرائت و همخوانی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول