اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خبر داد:

برپایی مراسم عزاداران کوچک حسینی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از برگزاری مراسم عزاداران کوچک حسینی همزمان با ایام محرم خبر داد.

برپایی مراسم عزاداران کوچک حسینی در همدان
پرویز ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: در طی این ایام مراسم سینه‌زنی عزاداران کوچک حسینی در دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برپا شد.
وی افزود: راه‌اندازی غرفه‌های نقاشی، خوشنویسی، ادبی، سفالگری و خاطره‌نویسی با هدف آشنایی اعضای کانون با سیره عملی، رفتاری و گفتاری امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های جانبی ایام محرم در کانون‌های پرورش فکری محسوب می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان ابراز کرد: در این مراسم بیش از 100 نفر از اعضای کانون پرورش فکری همدان به همراه والدین خود در این مراسم حضور یافته و از برنامه‌های معنوی نظیر قرائت زیارت عاشورا و سوگواری اهل‌بیت(ع) بهره‌مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: پرده‌خوانی غرفه‌ها، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی، بیان احادیثی از امام حسین(ع)، معرفی اهداف قیام امام حسین (ع)، معرفی روز عاشورا و نوشتن دل نوشته‌ با موضوع محرم از جمله فعالیت‌های این مراکز در ایام محرم به شمار می‌رود.
ابراهیمی همچنین از برگزاری نمایشگاه "منازل حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا"، برپایی غرفه روز عاشورا و غرفه شهادت علی‌اصغر(ع) در مراکز شهرستان تویسرکان و سامن خبر داد و تأکید کرد: قشر نونهال و نوجوان به دلیل فطرت پاک خود قادر به آموختن مفاهیم ارزشمند دینی هستند بنابراین باید از این فرصت به نحو احسن بهره گرفت.
وی تأکید کرد: مربیان ما در تلاش هستند تا داستان‌های مختلف مذهبی، حماسی و علمی را در قالب قصه به کودکان و نوجوانان آموزش دهند و این در حالی است که قصه‌گویی برای کودکان بسیار شیرین است و بچه‌ها می‌توانند قصه‌ها را بهتر و بیشتر درک کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در پایان گفت: اگر قصه‌گویی به صورت کارشناسی انجام بگیرد و مربیان نیز طوری قصه‌ها را بازگو کنند که تأثیر بیشتری را بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد قطعاً کودکان ما به این سمت سوق پیدا می‌کنند و تنها در این صورت است که با درونی‌سازی فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌توانیم کودکان امروز را برای مقابله با دشمنان در آینده به نحو مطلوب پرورش دهیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول