اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده طلاب استان یزد در قم:

ضعف ایمان و عدم شناخت واقعه عاشورا را رقم زد

خبرگزاری فارس: نماینده طلاب استان یزد در حوزه علمیه قم گفت: دو عامل ضعف ایمان و عدم شناخت، واقعه عاشورا را رقم زد.

ضعف ایمان و عدم شناخت واقعه عاشورا را رقم زد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نشست علمی محرم به همت پایگاه مقاومت شهید آوینی عصر امروز به مناسبت ایام محرم‌الحرام با عنوان "بررسی عوامل وقوع حادثه عاشورا" برگزار در یزد برگزار شد.
پایگاه مقاومت شهید آوینی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد همزمان با مراسم زیارت پر فیض عاشورا نشست علمی بررسی عوامل وقوع حادثه عاشورا را با حضور حجت‌الاسلام قاسم قربان رضایی نماینده طلاب و فضلای یزدی حوزه علمیه قم برگزار کرد.
حجت‌الاسلام قربان رضایی در این مراسم با اشاره به ضعف ایمان و عدم شناخت مردم آن زمان به عنوان دو عامل اصلی حادثه عاشورا اظهار داشت: ایمان مراحلی دارد که متاسفانه مردم آن زمان از لحاظ ایمانی در بدترین وضعیت بودند و برای همین فریب زر و زور و تزویر بنی‌امیه را خوردند و واقعه عاشورا را به وجود آوردند.
وی همچنین از بی‌بصیرتی، اختلافات قومی و قبیله‌ای، مال دوستی و عشق به مقامات دنیوی به عنوان عوامل ایجادکننده حادثه عاشورا نام برد و به شرح هر عامل پرداختند.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی یزد نیز در این مراسم ریشه‌های تاریخی واقعه عاشورا را بررسی کرد و با استفاده از منابع تاریخی به ویژه کتاب‌های نسب‌شناسی، به بیان شجره‌نامه بنی‌هاشم و بنی‌امیه پرداخت و چگونگی شکل‌گیری اختلاف تاریخی این دو خاندان را تشریح کرد.
محمدرضا ملک‌ثابت همچنین به تبیین اختلاف انگیزه و دیدگاه حاکم بر رهبران این دو جریان پرداخت و گفت: انگیزه حکومت برای رهبران گروه اول از جمله رسول اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امام حسن وامام حسین (ع)، پیاده کردن احکام الهی در جامعه به منظور سعادتمند کردن مردم بود.
وی ادامه داد: اما انگیزه ابوسفیان، معاویه و یزید، دست‌یابی به قدرت به منظور ارضای نفسانیات و استثمار مردم بود.
ملک‌ثابت خاطرنشان کرد: نبرد بدر، جنگ صفین و حادثه عاشورا آوردگاه این دو دیدگاه بود که البته نزاع بین این دو از زمان هابیل شروع شده و تا تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.
ادامه این مراسم به پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و مدیر مرکز اسناد استان یزد و نماینده طلاب یزد در حوزه علمیه قم سپری شد.
این مراسم در خانه لاری‌های یزد برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول