اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

اعتبارات با اولویت محرومیت‌زدایی توزیع شده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: اعتبارات امسال عمرانی و جاری استان اردبیل با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و دورافتاده توزیع شده است.

اعتبارات با اولویت محرومیت‌زدایی توزیع شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت دهم در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و روستایی امسال با عنایت استاندار اردبیل توجه ویژه به این شاخص انجام شده به طوری که یک روند عادلانه را در توزیع اعتبارات در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد و ناظر بودیم.
وی با اشاره به متوسط جذب و تخصیص اعتبارات به میزان 70 درصد تصریح کرد: ما امسال تلاش می‌کنیم در برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها با وعده‌هایی که وزرا و مسئولان داده‌اند 100 درصد جذب اعتبارات را تا تیرماه شاهد باشیم.
مهدی‌زاده در ادامه سخنان خود به رقم کل اعتبارات ملی استان اردبیل به میزان 82 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: توزیع اعتبارات استانی با در نظر گرفتن 16 شاهد انجام شده که در این بین تلاش می‌شود همه مناطق به تناسب این شاخص‌ها از اعتبار ملی استانی استفاده کنند.
این مسئول با برشمردن برخی از این شاخص‌ها نظیر جمعیت، محرومیت، جمعیت بیکار، وضعیت مهاجرت، مناطق کم برخوردار از نعمت آب و راه، تراکم راه‌ها، سواد، جمعیت ایثارگر، امنیت و... خاطر نشان کرد: ما با در نظر گرفتن تمامی این 16 شاخص سعی کردیم مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار اعتبار بیشتری را دریافت کرده و در مسیر توسعه واقعی گام بردارند.
وی با برشمردن سهم شهرستان‌ها از اعتبارات استانی اضافه کرد: بالاترین این سهم مربوط به اردبیل با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر و شهرستان سرعین در رده پایین‌تر حدود سه درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده و در این جایگاه قرار گرفته است.
مهدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود میزان اعتبارات تملک دارایی استان را نیز یک هزار و 90 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در تمام اعتبارات تخصیصی اعم از حوادث، ملی استانی، تملک دارایی، اعتبارات شاخص‌های فرهنگی، حوزه زیربنایی سعی شده است با همکاری دستگاه‌های ذیربط تخصیص به موقع و توزیع شایسته انجام شود.
به گزارش فارس، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: با توجه به این‌که بیش از 70 درصد اعتبارات سالانه در اختیار دستگاه‌ها و مدیران اجرایی کشوری است، استانی می‌تواند در اجرای طرح‌های عمرانی و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف موفق عمل کند که از این اعتبارات با رایزنی‌ها و برخی فعالیت‌های به موقع بیشترین بهره را برده و در این زمینه تخصیص مورد نظر را دریافت کند.
مهدی‌زاده عمده شاخص رعایت شده در توزیع اعتبارات را عدالت توصیف کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیران استانی و شهرستان نیز در توزیع حوزه‌های خود این اصل را محور کار خود قرار داده و در پیشبرد امور بهتر عمل کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول