اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیامدشت:

ترک امر به معروف سبب محرومیت از الطاف الهی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیامدشت با اشاره به اهمیت امر به معروف در جامعه گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب محرومیت از الطاف و عطیه‌های الهی می‌شود.

ترک امر به معروف سبب محرومیت از الطاف الهی می‌شود
مبه گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید داوود شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه قیامدشت پس از توصیه همگان به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) برخی از از خصوصیات و ویژگی‌های امام سجاد (ع) در سخت‌ترین شرایط و دوران خفقان نظام بنی‌امیه را برشمرد و گفت: آن حضرت با وجود غم و قصه شدید هرگز در برابر دستگاه بنی‌امیه و یزید در افشاگری‌های حقیقی کوتاه نیامد و توانست با ابزار پارسایی، دعا و خطبه‌های آتشین ماهیت پلید آنها را افشا کند.
امام جمعه قیامدشت افزود: حضرت امام سجاد (ع) با همراهی حضرت زینب کبری (س) توانستند عظمت اسلام را به شایستگی به نمایش بگذارند.
وی در ادامه به دهه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهید شهرها، آبادی‌ها و راه‌ها از کمین راهزنان درامان باشد و مظالم و تجاوزگری‌ها تمام شود و متجاوزان سر راه خودشان بنشینند و آبادانی در جامعه وجود داشته باشد امر به معروف و نهی از منکر کنید.
شاهچراغی تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترک کنیم برکات، الطاف و عطیه‌های الهی از ما گرفته می‌شود و ما محروم می‌شویم، چرا که امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق و موجود الهی خلق شده از سوی خدا هستند که اگر آن ها را یاری کنیم، خدا هم ما را یاری، عزیز و بزرگ می کند و هر کس که رها و خوار کند این فرضیه الهی را خوار می‌شود.
امام جمعه قیامدشت در ادامه به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی در کشورهای عربی به برکت عنایات قرآن کریم شعار «الله اکبر» و برگزاری باشکوه نمازهای جمعه و جماعت است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت تونس، بحرین، مصر و عربستان با تاسی به دستورات قرآن کریم بیدار شده و قیام کرده‌اند.
شاهچراغی با اشاره به  ۱۸ آذر سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران توسط سازمان بدون خاصیت ملل است، گفت: در کنار خساراتی که هشت سال جنگ بر ملت و کشور ایران تحمیل کرد برکات زیادی نیز نصیب کشور شد.
امام جمعه قیامدشت با اشاره به موفقیت فرزندان غیور ایران اسلامی در نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا به‌صورت سالم بر زمین تاکید کرد: سرنگونی هواپیمای فوق مدرن بدون سرنشین آمریکا که وارد حریم هوایی ایران شده بود سبب مباهات و شکست دیگری برای دشمنان ایران است.
شاهچراغی در پایان تصریح کرد: سرنگونی این هواپیما که توسط هوا و فضای سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد مشت محکمی بر یاوه گویان بود که نشان از پیشرفت‌های ایران در جنگ الکترونیک دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول