اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی خبر داد:

بررسی اخذ عوارض فرودگاهی برای محرومیت‌زدایی فرودگاه‌ها

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس طرح اخذ عوارض فرودگاهی برای تقویت فرودگاه‌های کوچک و محرومیت‌زدایی طی برنامه پنجم را بررسی می‌کند.

بررسی اخذ عوارض فرودگاهی برای محرومیت‌زدایی فرودگاه‌ها
موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای تقویت این فرودگاه‌ها مبلغ ۵ هزار تومان در قالب پروازهای داخلی و ۲۵ هزار تومان هم برای پروازهای خارجی به عنوان عوارض خدمات فرودگاهی به ازای هر نفر از شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌شود که البته این موضوع در قانون برنامه سال ۹۰ پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: با این وجود مجلس برای تداوم این قانون مجلس طرحی را تهیه کرده و اخیرا نیز در کمیسیون رای گیری شده تا اخذ عوارض فرودگاهی برای تقویت فرودگاه‌های کشور و محرومیت زدایی طی برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز تداوم داشته باشد.
ثروتی تصویب این طرح را موجب توسعه و محرومیت زدایی از فرودگاه‌های کوچک کشور و اجرای طرح‌های مختلف برشمرد.

* نیروهای جدی تری در دستگاه‌های خراسان شمالی منصوب شود
نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر انتصاب نیروهای قوی و جدی‌تر در دستگاه‌های این استان تاکید کرد.
ثروتی با بیان اینکه روند انتصاب مدیران استان بهتر از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود این روند هنوز مطلوب نیست.
وی با اشاره به اینکه هنوز پست‌های استانداری تکمیل نشده است، اضافه کرد: مدیرکل برنامه ریزی در استانداری مشخص نشده و مدیرکل اقتصادی نیز صرفا یک روز در هفته در محل بوده و سایر روزهای هفته را در محل دیگری کار کرده و قطعا نمی‌تواند مدیرکل موفقی باشد.
ثروتی تصریح کرد: تعداد نیروهای انسانی در فرمانداری و استانداری کم بوده و آن‌ها نمی‌توانند آن نقش پیگیر را ایفا کنند، به همین خاطر در جذب بودجه دچار مشکل شده‌ایم.
وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است، اظهار داشت: با این وجود صرفا زیر ۱۰ درصد این تسهیلات جذب شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل تغییر استاندار سابق استان به خاطر عملکرد ضعیف در حوزه جذب تسهیلات و تشکیل ستاد سرمایه گذاری و اشتغالزایی بوده است و به همین خاطر نمایندگان این تقاضا را داشته تا استاندار قوی و جدی‌تر را در استان منصوب کنند.
وی استاندار کنونی خراسان شمالی را دارای تجربیات خوبی در استانداری مازندران و بوشهر برشمرد و گفت: ‌ایشان کار‌ها را با دل سوزی و تلاش پیش می‌برند اگرچه یکسری مشکلات نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر استفاده از نیروهای بومی و کاردان در دستگاه‌های خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: ‌البته تا حدودی این کار در دوران مسئولیت مهندس شفقت توجه شده است.
وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته در چندین دستگاه خراسان شمالی نیروهایی به کار گرفته شده که استاندار نیز نسبت به بکارگیری آنان نظر مساعد داشتند، افزود: روند انتخاب مدیران اینگونه بوده که بعضا نظر نمایندگان نیز در این ارتباط گرفته شده که نمایندگان تلاش داشته تا نظر مثبت خود را ارائه کنند و اگر افراد ضعیفی هم وجود داشته باشد به وزیر اعلام می‌شود.
ثروتی خاطرنشان کرد: اگر در روند امور دستگاه‌ها نیز خللی ایجاد شود قطعا وزیر مورد تذکر و سوال قرار می‌گیرد که تمام این فعالیت‌ها برای بهبود امور جاری استان است و اگرچه تعامل خوبی بین نمایندگان و دستگاه‌های استان وجود دارد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول